حمیدرضا
باهمکاری حوزه شهید شنبه ای سپاه ناحیه ایلام برگزار شد/
به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهداء مدیر کل و کارکنان بسیجی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محل موزه شهدا استان ایلام بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۳۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهداء مدیر کل و کارکنان بسیجی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محل موزه شهداء استان ایلام بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید و طی جلسه ای که با معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان برگزار گردید بمنظور حفظ یاد وخاطره شهدا وبر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان بنیاد شهیدوسازمان میراث فرهنگی مقرر گردید گلزار های شهدای استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسند.

در این موزه آثار ارزشمند شهدای استان نظیر سجاده، قرآن، تسبیح، وصیت نامه، عکس، چفیه، پوتین،لباس، پلاک، دفترچه خاطرات و هر آن چه که متعلق به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده، نگهداری می‌شود.و این موزه سندی زنده و محکم از ایثارها، شهادت‌ها و بزرگی‌هایی است که از فرزندانی از همین مرز و بوم و با همین جلوه ظاهری و زمینی اما با روحی بزرگ و ملکوتی معجزه‌ای بزرگ در تاریخ آفریده‌اند که پرداختن به آن بر عهده ما است .

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، وگردشگری ادر این بازدید گفت: که شهدا به حق گلچین شده‌اند و دیدن آثار ارزشمند آنها روح والا و شخصیت بزرگوارشان را برای هر بیننده‌ای نمایان می‌کند.

ارسال نظرات