امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) سورک با بیان اینکه روزه‌داری فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، گفت: مهمترین اصل، روزه نفس است.
کد خبر: ۸۶۹۸۴۷۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،عبدالرسول مبرا دوشنبه‌شب در محفل انس با قرآن که با حضور  امام جمعه و مردم این شهرستان در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر سورک برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی در دوران جوانی در حالی که به قرآن ایمان دارد آن را قرائت کند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات امام صادق(ع) فکر اینکه قرآن در رگ‌های انسان در جریان باشد و در سینه مومن بتپد، انسان را به وجد می‌آورد و در جوانان نیز بسیار به آن تأکید شده است.

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) سورک با اشاره به اینکه قرآن به دو صورت نازل شد، تصریح کرد: نخستین‌بار در 23 ماه مبارک رمضان از لوح محفوظ خداوند به سوی کعبه و یک بار دیگر به‌صورت تدریجی و طی 23 سال از خداوند به جبرئیل و از جبرئیل به پیامبر اکرم (ص) وحی شد.

مبرا با تأکید بر اینکه داستان‌های پندآموزی در قرآن وجود دارد که نشان از اهمیت و خصوصیات بارز این کتاب آسمانی است، تصریح کرد: با مراجعه به داستان‌های قرآنی و توجه به اهمیت آنها می‌توان در زندگی شخصی نیز کاربرد داشته باشد و از آن پند گرفت.

این مبلغ دینی به نکات تربیتی قرآن اشاره کرد و افزود: اگر قصد راهنمایی و تربیت کسی را دارید در قدم اول از گفتار نرم و با محبت بهره بگیرید زیرا گفتار و رفتار هر فرد در هر زمان و مکانی اثرات بسیاری بر افراد می‌گذارد.

وی با بیان اینکه روزه‌داری فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، گفت: مهمترین اصل، روزه نفس است و قلب یک مومن باید برای حفظ حریم روزه از افکار و اندیشه آلوده به دور باشد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها