خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در یادواره شهدای دهستان درمیان:

امنیت و اقتدار نظام اسلامی را مدیون خون شهداییم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امنیت امروز شهرستان مرزی درمیان، خراسان جنوبی و جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهداست، اقتدار نظام باعث شده تا دشمنان فکر تجاوز به مرزهای کشور ما را نتوانند در ذهن خود داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۹۸۴۳۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی دوشنبه شب در مراسم ضیافت  افطاری برادران اهل تسنن یادواره شهدای دهستان درمیان  از توابع شهرستان درمیان اظهار داشت: اسلام خواهی، ولایتمداری و بندگی شایسته، سه ویژگی مهم شهداست.


وی بیان کرد: باید با الگوپذیری از منش شهدا در مسیر آنان گام برداریم، وظیفه ما در قبال تلاش‌های انحرافی دشمن برای ضربه زدن به ولایت، پیروی و اطاعت از ولایت فقیه است.


وی شهدا را بهترین الگوی تربیتی برای جامعه ذکر کرد و افزود: آنان در راه حفظ نظام و انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند، برگزاری یادواره های شهدا در واقع تجدید پیمان بستن با آرمان‌های آنان است.


این مقام مسئول برگزاری یادواره های شهدا را اقدامی ارزشمند و تحسین برانگیز دانست و اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باعث می شود تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعدی منتقل شود.


گرایلی اضافه کرد: امنیت امروز شهرستان مرزی درمیان، خراسان جنوبی و جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهداست، اقتدار نظام باعث شده تا دشمنان فکر تجاوز به مرزهای کشور ما را نتوانند در ذهن خود داشته باشند.


به گفته وی حفظ و احیا یاد و خاطره شهدا کار شایسته ای است، اگر این اقدام انجام نشود، شهدا و اهداف مقدس آنها فراموش می شوند.


وی اظهار کرد: اگر یاد این عزیزان را از دست بدهیم بی تردید فرهنگ ایثار و شهادت نیز از جامعه رخت بر خواهد بست.


گفتنی است، شهرستان درمیان 189 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.



 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار