جلسه مجمع روز قشر بسیج با قرائت بیانیه و امضاء اساتید بسیجی به مناسبت سالروز شهادت چمران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۴۰۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به مناسبت سالروز شهات دکتر چمران و روز قشر بسیج اساتید جلسه مجمع عالی قشر بسیج در مجتمع رفاهی لاله برگزار شد

این مراسم با حضور فرمانده سپاه استان امیرالمومنین(ع) و حضور بی نظیر اساتید استان ایلام و نماینده دفتر ولی فقیه در دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این جلسه بعد از سخنرانی فرمانده سپاه استان ایلام پنج کارگروه با عناوین مختلف مقاله های خود را ارائه و برای ایرانی بهتر اهداف خود را مشخص کردند.

در پایان جلسه مجمع بسیج اساتید بیانیه ای به شرح زیر قرائت شد

اساس کار و شاکله بسیج، نیروی ایمان و مسالهی فرهنگی اوست، این اساس کار بسیج است. این را باید محکمش کنید. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

با توجه به شرایط بین المللی و قرار گرفتن جمهوری اسلامی در مرکز تحولات منطقه ای و جهانی و پرچم داری جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی و نقش بی بدیل نخبگان و اساتید دانشگاه ها در تحقق این تمدن به عنوان فرماندهان جنگ نرم در مقابله با تهاجم همه جانبه استکبار جهانی و دفاع از ارزش های الهی و اسلامی، ما اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام ضمن گرامیداشت سالروز شهادت عارف دانشمند شهی مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، جهت تقویت نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی و پیشبرد اهداف عالیه نظام و پشتیبانی از جریان های مقاومت ر منطقه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی و استکبار ستیزی و بسط و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و مقابله با اسلام آ"مریکایی و تشییع انگلیسی و جلوگیری از نفوذ دشمن، گام براشته و تحقق این مهم را تنها در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) می دانیم.لذا از سرا ن سه گانه و مسئولین محترم نظام تحقق موارد ذیل الذکر را خواستاریم:

1) از دولت محترم می خواهیم نسبت به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اجرایی شدن مفاد برجام بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت و حفظ اقتدار ملی و خارج از عرف دیپلماسی با قاطعیت ایستادگی نموده و موضع قاطع در برابر هرگونه زیاده خواهی دشمن اتخاذ نمایند.

2) از سران محترم قوای سه گانه انتظار می رود در ارتباط با سرقت اموال ایران توسط زمامداران صهیونیستی کاخ سفید، این سارقان بین المللی، اقدام عاجل و قاطع اتخاذ نمایند و از هر طریق ممکن در خصوص برگشت اموال و جبران خسارات های وارده تلاش همه جانبه داشته و تا احقاق حقوق از دست رفته ملت، کوتاه نیایند. و اقدامات و نتایج حاصله را به اطلاع ملت برسانند.

3) از سران محترم سه گانه انتظار می رود در خصوص عملی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها نخسه شفا بخش اقتصاد کشور، تمام توان خود را به کار گرفته و با برطرف کردن موانع از مرحله شعار عبور نموده و به مرحله اقدام و عمل گام نهند و در این خصوص با مبارزه تمام عیار با مفاسد اقتصادی سازمان یافته از جمله:قاچاق، رشوه، اختلاس، و حقوق های چند ده میلیونی، زمینه تحقق عدالت و رفاه عمومی به معنای واقعی کلمه را برای مردم فراهم نمایند.

4) با توجه به هشدار ها و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص نفوذ دشمن در عرصه گوناگون جامعه خصوصاً مراکز تصمیم سازی، از سران محترم سه گانه انتظار می رود ضمن حفظ هوشیاری و برخورد هوشمندانه با این موضوع نسبت به سد را های نفوذ تمهیدات لازم و اقدامات مناسب انجام گیرد.

5) با توجه شرایط اقتصادی کشور از لحاظ تورم،رکود، بیکاری، بیکاری و تعطیلی فضاهای کسب و کار، از خود سران محترم قوای مجریه و مقننه می خواهیم در راستای رونق اقتصادی و خروج از تورم و رکود و حل معضل بیکاری جوانان با استفاده از ظرفیت های درونی و ملی بهره گیری از دانش و خرد جمعی بالاخص جامعه دانشگاهی گام عینی و ملوس بردارند.

6) از وزارت محترم علوم تحقیقات و فناوری می خواهیم با توجه به جایگاه رفیع دانشگاه و دانشگاهیان و نقش آنان در عرصه های گوناگون اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیرتی، نسبت به تحقق خواسته ها و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار اخیر معظم له با اساتید دانشگاه ها مبنی بر لرزوم پیشرفت علمی- انضباط اخلاقی- خویشتن داری دینی در محیط دانشگاه- از بصیرت سیاسی-احساس هویت ئ افتخار به هویت- آینده نگری و آینده سازی و گام برداشتن در راستای دیپلماسی علمی، فرهنگی و اقتصادی و پرهیز از هرگونه شعار زدگی و سیاسی کاری اهتمام جدی نمایند.

7) با توجه به بیانات معظم له مبنی بر عدم حضور افراد نامطمئن در دانشگاه ها یعنی کسانی که به بهانه ای نظام را به چالش می کشند، از روسای محترم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان می خواهیم ضمن حفظ آرامش محیط دانشگاه ها، از حضور عناصر نامطمئن خصوصاً اصحاب فتنه جلوگیری به عمل آورده و از به حاشیه راندن افراد انقلابی، لسوز و متعهد به آرمان ها و ارزش های انقلاب پرهیز نمایند. در پایان ما اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام می خواهیم که بیانات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و علوم پزشکی به عنوان معیار و ملاک و شاخص حرکت های علمی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه ها ابلاغ گردد.

ارسال نظرات