خبرهای داغ:
در آستانه میلاد کریم اهل بیت(ع) صورت گرفت

بازدید کارکنان ناحیه بسیج امام حسین(ع) قم از مرکز نگهداری ایتام و آسایشگاه سالمندان

کارکنان ناحیه بسیج امام حسین(ع) قم در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت(ع)، از دو مرکز نگهداری ایتام و سرای سالمندان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۱۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، محمد علی مختاران فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) و حجت الاسلام احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه به همراه جمعی از کارکنان ناحیه امام حسین(ع) از مرکز نگهداری فرزندان یتیم با عنوان گل سرای حمزه و آسایشگاه معلولان و سالمندان بقیة الله بازدید کردند.

به گفته انصاری مدیر موسسه مرکز ایتام گل سرای حمزه، این موسسه از سال 78 در مکانهای مختلف که استیجاری بود کار خود را آغاز کرد تا اینکه از سال 88 به همت خیّر نیکوکار مرحوم سید محمد تقی فاطمی در محل فعلی واقع در ابتدای منطقه نوقطار قم استقرار یافت.

در این مرکز 20 نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نگه داری می شوند که 13 نفر آنان گروه سنی 6 الی 12 سال و 7 نفر آنان 3 الی 6 سال را تشکیل می دهند و منبع تامین هزینه این موسسه را افراد خیر و نیکوکار کار و سازمان بهزیستی تشکیل می دهد.

همچنین در دیگر بازدید فرمانده و مسئول نمایندگی ناحیه امام حسین(ع) و هیئت همراه از مرکز معلولان و سالمندان بقیه الله، عبدالله زاده مدیر این مرکز شبانه روزی، توضیحاتی در ارتباط با هیئت امنای مرکز و فعالیت تحت اشراف بیت معظم عالم بزرگوار مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی ارائه کرد و گفت: تعداد 350 نفر معلول عقب مانده ذهنی مرد بالای 14 سال و 130 نفر سالمند مرد و زن بالای 60 سال در این مرکز، نگهداری میشوند که 70 درصد آنها مجهول الهویه یا بی سرپرست بوده و 100 نفر پرسنل کادر مسئولیت نگهداری این افراد را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه 30 نفر از افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند، در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، افزود: آسایشگاه سالمندان بقیه الله با داشتن امکاناتی چون استخر و سالن های غذاخوری و توانبخشی از سال 80 به مراکز خیریه واگذار شده و سالمندانی که توانایی جسمی دارند، سالی یک نوبت جهت زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به مشهد مقدس اعزام میشوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار