خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت:

همایش علمی شهر صلح در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت از برگزاری همایش علمی سردشت شهر صلح در سالگرد بمباران شیمیایی این شهر در هفتم تیر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۷۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رحیم واحدی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های سالگرد بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق اظهار داشت: امسال برنامه‌های متوعی در در روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه در شهر سردشت برگزار می‌شود که از آن جمله نمایش فیلم مستند "سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد" با حضور آزاده بیزار گیتی کارگردان آن است.

وی گفت: این فیلم روز پنجم تیر در سینمای سردشت این شهر به نمایش درآمده و گروه تئاتر حلبچه نیز در همین روز و در همین مکان برنامه‌های نمایشی خود را اجرا می‌کنند.

واحدی افزود: در روز ششم تیرما نیز با هدف بررسی زوایای مختلف حقوقی، روانشناسی، اجتماعی بمباران شیمیایی سردشت یک همایش علمی تحت عنوان "سردشت، شهر صلح" با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت تصریح کرد: از پژوهشگرانی که در تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه و آثار هنری خود فاجعه سردشت و مشکلات قربانیان شیمیایی این شهر را مورد کنکاش و مطالعه قرار داده‌اند برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

وی افزود: در همایش علمی سردشت، شهر صلح از پژوهشگران شیمیایی که در مورد سردشت کار کرده‌اند تجلیل می‌شود.

واحدی اظهار داشت: مراسم روز هفتم تیر نیز با هماهنگی ستاد گرامیداشت هفتم تیر با حضور مقامات سیاسی و اداری در روز هفتم تیر در مسجد جامع برگزار می‌شود و پیش از آن در گلزار شهدا با قربانیان شیمیایی این شهر تجدید میثاق می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت تصریح کرد: مهمانانی از شهر حلبچه و اعضای انجمن قربانیان شیمیایی این شهر و تعدادی از قربانیان شیمیایی سایر شهرهای کشور برای شرکت در مراسم دعوت شده‌اند.

ارسال نظرات