خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید آذربایجان‌غربی:

ويژگي هاي علمي و شخصيتي شهيد چمران الگویی برای اساتید دانشگاه ها/چمران تئوريسيني بي نظير بود

مسئول بسیج اساتید آذربایجان‌غربی گفت: اساتيد دانشگاه ها بايستي از ويژگي هاي علمي و شخصيتي شهيد چمران الگو بگيرند که نمونه آن توجه به ايمان، فعالیت‌های جهادی و زمان شناسی این دانشمند بسیجی در همه عرصه‌هاست.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۷۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شيرزاد عباسيان با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت دكتر چمران و نامگذاري اين روز به عنوان روز بسيج اساتيد گفت: انتخاب نام فردي كه داراي وجهه علمي، نظامي و شخصيت انقلابي است به يقين مي تواند اسوه مناسبي براي اساتيد بسيجي و نامگذاري اين تشكل انقلابي باشد.

وي افزود: آنچه امروز اساتید ما بایستي از شخصیت شهید مصطفی چمران الگو بگیرند که نمونه آن توجه به ايمان، فعالیت‌های جهادی و زمان شناسی این دانشمند بسیجی در همه عرصه‌هاست.

مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان‌غربی در تشريح بيشتر ابعاد شخصيتي شهید مصطفی چمران گفت: یکی از ویژگی‌های بارز چمران ولایت‌پذیری است بطوريكه هنگامي كه احساس مي كند اشاره ولايت به سمتي است كه بايستي در جنگ چريكي در لبنان حاضر باشد مي رود و در كنار امام موسي صدر پايه گذار مقاومت اسلامي مي شود و سپس بعد از 21 سال به ايران باز مي گردد و در جنگ تحمیلی حضور پيدا مي كند.

وي با بيان اينكه شهید چمران از همان نوجوانی در کلاس های اخلاق و فلسفه شهید مطهری شرکت می‏کرد افزود: علاوه براين شهيد چمران تئوريسيني بي نظير محسوب مي شود.

عباسيان اظهار كرد: بنا براين تشکیلات انقلابی بسیج اساتید در تلاش است تا با الگوگيري از شخصيت اين شهيد بزرگوار در عرصه هاي مختلف و در جهت پيشرفت اهداف عاليه انقلاب اسلامي قدم بردارد.

وي تاكيد كرد: لذا لازم است اساتيد جوان با تفكر و تامل بر زندگينامه شهيد چمران از منش و اخلاق اين شهيد الگو بگيرند.

مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان‌غربی در خصوص فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار اخير با جمعي از اساتيد دانشگاه نيز گفت: همانطوريكه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند براي رسیدن به آینده‌ی مطلوب بايستي انسان‌هایی عالِم، صبور، مجاهد فی سبیل الله، کاربلد و شجاع تربيت يابند كه این افراد نيز عمدتاً در دانشگاه‌ها پرورش می‌یابند.

عباسيان نگاه بصیرتی، معرفتي و همچنين توجه بر اهداف اقتصاد مقاومتي را از مهمترین رویکردهایی سازمان بسیج اساتید آذربايجان غربي عنوان كرد و افزود: توجه اساتید به رویکرد جنگ نرم نيز از ديگر اهداف فعاليت سازمان محسوب مي شود.

ارسال نظرات