خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: مجرمان فضاي سايبر بعضاً خطرناكتر از مجرمان دنياي واقعي هستند زيرا آنها از تكنولوژي بعنوان سلاح استفاده مي كنند.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ حسن کوره بلاغی اظهار کرد: فضاي سايبر يك فضاي كاملاً واقعي است كه قابليت انجام بيشترين جرايم و يا انواع عمليات هاي واقعي در آن وجود دارد، كابران در سراسر جهان همواره در معرض انواع آسيب ها، تهديدات ازجمله تخريب و انهدام، تحريف و انحراف، ربايش و ازاله، افشا و قطع و ساير جرايم از راه دور و نزديك قرار دارند.

سرهنگ کوره بلاغی افزود: مجرمان فضاي سايبر بعضاً خطرناكتر از مجرمان دنياي واقعي هستند زيرا آنها از تكنولوژي به عنوان سلاح استفاده مي كنند، بديهي است پليس فتا نيز از همان تكنولوژي نيز در جهت ضلالت دشمنان و مجرمان و مبارزه و سپردن آنان به چنگال عدالت به منظور تأمين امنيت آحاد جامعه استفاده خواهد كرد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با اشاره به اعتیاد آور بودن و تهدید سلامت روانی گفت: استفاده بی‌مورد و شدید از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه تأثیرات بدی بر سلامت عمومی روان و جسم دارد. افراد هر چقدر بیشتر از آنها استفاده می‌کنند، بیشتر در فعالیت‌های روزمره خود دچار حس منفی بافی و افسردگی می‌شوند. همچنین این افراد به مرور زمان، دچار نوعی از نارضایتی کلی از زندگی خود می‌شوند.

کوره بلاغی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی مجازی باعث شده تا این حریم خدشه دار شود. حریم ها شکسته شود و افراد اجازه یابند خصوصی ترین اطلاعات یکدیگر یا اطلاعات شخصی افراد را در شبکه ها مبادله کنند.

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی باعث می شوند دوستی های نامناسب بین افراد شکل بگیرد، روابطي که باعث گسترش عادي سازي روابط دختر و پسر و حتي روابط افراد متاهل شده و در نتيجه باعث سست شدن ارزشهاي ديني و حتي از هم پاشيدن نظام خانواده ها مي شود.

کوره بلاغی طلاق را یکی از آسیب های اصلی فضای مجازی برشمرده و اذعان کرد: به دلیل امکان ارتباطات کنترل نشده و یا دوستی های غیر متجانس زوجین با افراد دیگر، ممکن است به درست یا غلط سوء تفاهم هایی میان زوجین در مورد علت و ماهیت و کیفیت این ارتباطات به وجود بیاید که در نهایت، به طلاق و جدایی آنها منجر شود.

وی افزود: به دلیل قابلیت انتقال وسیع و گسترده این شبکه ها، دسترسی افراد به اطلاعات نامناسب از جمله تصاویر نامتناسب و یا صفحات غیر اخلاقی فراگیر شده و در نهایت منجر به نوعی انحراف اخلاقی در میان کاربران می شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: شبکه های اجتماعی به دلیل ماهیت خود یعنی امکان انتقال اطلاعات مختلف و گفتگو میان افراد با جنس و سن مختلف، در میان مدت منجر به بلوغ زودرس کودکان و نوجوانان می شود.

کوره بلاغی ضمن توصیه به خانواده ها برای آشنا کردن جوانان مخصوصاً دختران به آسيبهاي فضاي مجازي و آموزش گفت: راههاي صحيح استفاده از فضاي مجازي توسط خانواده‌ها به فرزندان خود مي‌تواند از بروز مشکلات براي جوانان وخانواده‌ها جلوگيري نمايد.

وی تصریح کرد: همان طور که خانواده‌ها حساسيت ويژه‌اي در تنها نبودن دختر و پسر نوجوان در محيط بيرون از خانه دارند دقيقا همان حساسيت را بايد در فضاي مجازي هم داشته باشند و نگذارند نوجوانان خودبه تنهايي وارد دنياي مجازي باشند رايانه و يا لب‌تاب نبايد در فضاي دنج خانه و دور از چشم اعضاء خانواده

کوره بلاغی در ادامه گفت: جوانان مخصوصاً دختران نبايد روابط در فضاي مجازي را به دنياي واقعي سرايت دهند و با کساني که هيچ سابقه آشنايي در دنياي واقعي ندارند، قرار و مدار در پارک و دانشگاه و … بگذارند افراد سود جو به راحتي مي‌توانند با کشاندن افراد به مکانهاي مختلف از ايشان سوء استفاده نموده و يا مورد آزار و اذيت قرار دهند.

وی اضافه کرد: دختران به علت حضور بيشتر در منزل تمايل بيشتري براي حضور در فضاي مجازي دارند و البته زمان بيشتري در اختيار، اين مطلب به معناي حضور کم پسران در اينترنت نيست به عبارتي جنس تهديدهايي که براي دختران است با جنس تهديد پسران متفاوت است و البته آسيبش براي خانواده بيشتر و اين از روحيه عاطفي دختران ناشي مي‌شود که بيشتر مورد طعمه سودجويان قرار مي‌گيرند.

کوره بلاغی تصریح کرد: افراد بايد دقت نمايند که اسرار خانوادگي خود را به هيچ عنوان و با هيچ فردي مطرح ننمانيد سودجويان و شيادان با آي دي‌هاي مختلف و با عبارتها و عناويني عاشقانه و محبت‌آميز و با کلماتي سرشار از مهرباني و کمک کردن به ايشان و جلب نظر جوانان وارد زندگي خصوصي جوانان مي‌شوند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بايد آگاهانه با اين مسايل برخورد نموده و به فرزندان خود گوشزد نمايند که به هيچ عنوان به هيچ فردي نبايد اطلاعات زندگي خود را بدهند تا از صدمات و لطمات برخي شيادان در امان بمانند.

ارسال نظرات