خبرهای داغ:
با حضور فرمانده و مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع)؛
تعدادی از پاسداران ناحیه امام حسین(ع) سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) با حضور فرمانده و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه مقاومت بسیج، از مرکز جامع توانبخشی بهزیستی استان قم بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۰۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نیروهای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با حضور در مرکز جامع توانبخشی و مراقبتی شبانه‌ روزی رضوی(ایزوله) از وضعیت معلولان ذهنی زیر 14 سال بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید احمد نائین‌زاده مدیر مرکز توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه این مرکز توسط خیرین نیکوکار وقف و درسال 89 تاسیس شده است، اظهار کرد: دراین مرکز 60 نفر از افراد معلول نگهداری می‌شوند که یک سوم آنها خانواده بوده و بخشی از هزینه‌ها توسط خانواده آنان تامین می‌شود اما خانواده‌های دیگر اعضای این مرکز وضعیت مالی مطلوبی نداشته و هزینه‌های آنها توسط هزینه افراد نیکوکار و بیوت مراجع تقلید هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان مرکز توانبخشی رضوی آموزش‌های لازم را برای نگهداری از افراد معلول سپری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموع، 50 درصد هزینه‌های این مرکز توسط اداره‌کل بهزیستی استان قم و دیگر هزینه‌ها توسط افراد نیکوکار تامین می‌شود.

همچنین احمد حیدری معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان قم در این بازدید بر انجام مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج به ویژه برای ازدواج‌های فامیلی برای پیشگیری از تولد نوزادان عقب مانده ذهنی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام احمد احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) نیز ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان مرکز توانبخشی بهزیستی استان قم مطرح کرد: رسالت این افراد سرپرستی مستضعفان، ایتام و افراد معلول بوده که در واقع پیروی از سیره حضرت علی(ع) است به همین علت این اقدامات باید بیشتر در میان مردم ترویج داده شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در معرفی مراکز مذکور مشارکت‌های لازم را داشته باشند، اضافه کرد: بازدید از این مراکز برای افراد درس‌های بسیاری دارد که یکی از این آموزه‌ها قدردانی از نعمت سلامت است.

محمد علی مختاران فرمانده ناحیه نیز طی سخنانی خطاب به کارکنان مرکز توانبخشی بهزیستی استان قم بیان کرد: اینکه افراد رها شده در خیابان‌ها جمع‌آوری و در این مراکز به شیوه مطلوب نگهداری می‌شوند نشان از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و احساس مسئولیت اداره‌کل بهزیستی استان قم است.

لازم به ذکر است، مرکز جامع توانبخشی رضوی در میدان ولیعصر(عج) بلوار شهدای خلیج فارس قرار دارد.
ارسال نظرات