صالح زاده پدر را مسئول دادن آگاهیهای لازم و پرورش فرهنگی فرزندان دانست و گفت: از نظر کودک اوست که همه چیز را می‌داند، به همه سؤالات پاسخ می‌گوید و اوست که دریچه‌ای از اطلاعات را به روی کودک می‌گشاید.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۸۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، افتتاحیه طرح جوانه های صالحین حوزه مقاومت حضرت سید الشهدا (ع) با حضور بسیجیان در پایگاه صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد.

"حجه الاسلام ولمسلمین صالح زاده" معاون حوزه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان ابرکوه در این مراسم گفت :مسئله پدری و عهده داری سرپرستی فرزندان، مسئولیتی خطیر و موفقیت در آن مستلزم آگاهی، فداکاری و اخلاق و اعتقاد است.

وی در ادامه افزود: به فرموده پیامبر پدر مسئول است اعتماد را در درون خانواده بیاورد، مراقب فرزندان باشد و زمینه را برای استقلال و آزادی فراهم آورد و مخاطرات را از آنها دور سازد. از همان دوران جنینی پدر باید زمینه ساز تربیت فرزند باشد تا روزی که او به دنیا آمد دچار گرفتاری و سردرگمی نباشد.

صالح زاده پدر را مسئول دادن آگاهیهای لازم و پرورش فرهنگی فرزندان دانست و گفت: از نظر کودک اوست که همه چیز را می‌داند، به همه سؤالات پاسخ می‌گوید. از هر واقعه‌ای، در هر جا که اتفاق افتد خبر دارد، آینده و گذشته را اوست که باید خبر دهد، و بالاخره اوست که دریچه‌ای از اطلاعات را به روی کودک می‌گشاید.

وی خاطرنشان کرد: شاید تصور کودک از پدر اغراق آمیز باشد ولی در کل این نکته درست است که افراد بزرگسال واجد اطلاعات و تجاربی هستند که کودکان فاقد آنند و اگر آنها از کودک مضایقه نمایند از موقعیت شایسته و مناسبی محروم می‌گردند. پدر در این رابطه متعهد انجام نقشی است که دیگران از آن عاجزند.

صالح زاده در ادامه افزود: شرایط اثرگذاری پدر در کودک این است که پدر در خانه باشد و در حضور کودک باشد، همدم و همبازی او باشد، به او محبت کند، از نظر کودک عادل باشد، در برخوردها هیچگونه تبعیضی نداشته باشد تا به نظر کودک کسی آید که به رفع نیازهای او اقدام می‌کند و در کل ، او پدر را دوست داشته باشد. فرزند در چنین شرایطی است که از پدر الگو می‌گیرد و می‌کوشد کردار و رفتارش را با او موافق سازد.

وی افزود: در غیر این صورت ممکن است طفل در اثر خشم و فشار پدر از او سرمشق بگیرد ولی چنین جنبه الگویی هرگز پایدار نیست. طفل جبراً راه و روش پدر را تکرار می‌کند. ولی در دل هرگز عشقی نسبت به او احساس نخواهد کرد و هرگز نخواهد اندیشید که چون او باشد و حرکات و رفتارش را بر اساس خواسته او شکل بدهد. طبیعی است هرگونه تلاش و اقدامی که در این راه به عمل آید بی ثمر خواهد بود.

ارسال نظرات