مشارکت و همکاری فعالانه دستگاه های متولی امر موجب می شود معتاد متجاهری در سطح شهر و در انظار عمومی مشاهده نشود.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۶۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به لزوم ارائه آمار دقیقی از شمار معتادان متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: وجود آمارهای دقیق و مستند در ارتباط با معتادان متجاهر برخورد با آنها را هموارتر می کند.

شهبازی وجود معتادین متجاهر را از دغدغه های تخریب منظر شهری دانست و افزود: مشارکت و همکاری فعالانه دستگاه های متولی امر موجب می شود معتاد متجاهری در سطح شهر و در انظار عمومی مشاهده نشود.

وی همچنین به فعالیت غیرمجاز برخی از عطاری ها در عرضه داروهایی با عنوان ترک اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته درمان شورای مواد مخدر استان باید نظارت دوباره و با وسواس دقیقی در ارتباط با فعالیت این نوع عطاری ها داشته باشد.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همواره باید بر توسعه آموزش و آگاه سازی عمومی در زمینه اعتیاد بپردازد و اغلب برنامه های شورا در سالجاری نیز بر این محور قرار گرفته که می تواند نویدبخش کاهش شیوع اعتیاد در بین اقشار مختلف باشد.

در ادامه این جلسه سرهنگ شیرمحمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سالجاری ارائه نمود و گفت: طی سه ماهه اول امسال 264 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 175 کیلوگرم انواع پیش سازها و مواد شیمیایی کشف داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت 213 هزار عدد قرص روانگردان و ترمادول کشف و تعداد قاچاقچیان دستگیر شده نیز 741 نفر بوده است که از آنها 134 دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ شورای مواد مخدر استان منتقل شده است.

سرهنگ شیرمحمدی از اجرای 48 طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پر خطر در استان خبر داد و افزود: طی یک ماه گذشته برنامه ریزی 7 مورد دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت که در نتیجه از آن 200 کیلوگرم مواد مخدر کشف ،21 نفر از عناصر اصلی دستگیر و 10 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برخورد با خرده فروشان را که موجب ناامنی و زشتی چهره شهر می شوند را از جمله اولویت های این نیرو دانست و گفت: اولویت مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی برخورد با خرده فروشان است و این اقدام در پایان سال جاری نیز انجام خواهد شد.

اسماعیلی معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده 130 نفر معتاد متجاهر قبل و بعد از عید نوروز در این استان جمع آوری و به مراکز کمپ اعتیاد تحویل داده شد.

اسماعیلی افزود: بررسی ها نشان می دهد این تعداد معتاد متجاهر دستگیر شده دارای سابقه سرقت نیز بوده اند که مقابله با این افراد موجب کاهش آمار سرقت نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون جرایم خرد در کشور به ویژه کلانشهرها در حال افزایش است و استان زنجان نیز از این موضوع مستثنی نیست که در این میان اجرای طرح های پاکسازی نقش مهمی در کاهش جرایم خرد خواهد داشت.

نصیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در ادامه به اجرای طرح آگاه سازی در بیش از 1200 مسجد سطح استان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره نمود و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در کمپ‌ها و مراکز اقامتی میان‌مدت، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران عرصه مبارزه با موادمخدر و نیز برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در روز اول تیر، از دیگر برنامه‌های هفته مذکور به‌شمار می‌رود.

ارسال نظرات