حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: وقتی می خواهی تکبیر نمازت را بگویی ببین در دنیا بدهکار چه کسانی هستی؟ یکی از علمای بزرگ تهران...
کد خبر: ۸۶۹۸۱۶۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، مراسم روز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به همت پایگاه شهدای هرات و با سخنرانی حجت الاسلام موسوی و مداحی مداح اهل بیت علیهم السلام،" سعید زینلی" در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی در این مراسم طی سخنانی در موضوع تربیت گفت:انسان باید مراقب خودش ، نفسش،شخصیتش و رغبتشهایش باشد زیرا همه ی این رفتارها قیامت ما را رقم می زند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام مجتبی علیه السلام گفت: ایشان می فرمایند: یکی از نشانه های پستی این است که انسان از دیگران تشکر نکند. این شاید در ظاهر آسان باشد، اما هرگاه کار پیچیده می شود، این تشکر هم سخت می شود. فکر می کند این آسان است اما گاهی در عمل خلاف آن را انجام می دهد و مراقب خودش نیست، پست شده است و نرمی را از دست داده است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: وقتی می خواهی تکبیر نمازت را بگویی ببین در دنیا بدهکار چه کسانی هستی؟ یکی از علمای بزرگ تهران وقتی می خواستند نماز بخوانند، قبل از اینکه تکبیر بگویند، آرام بر امام حسین علیه السلام، سلام می دادند، مکث می کردند و سپس تکبیر می گفتند.

وقتی از ایشان علت را جویا شدند، گفتند وقتی که رو به قبله می ایستم، می بینم که برپایی این کعبه، این قبله، برپایی این نماز، سجاده ام، عمامه روی سرم، همه اینها را بدهکار به حسین علیه السلام هستم. از طرف خودم و تمام این مصلّین از حسین علیه السلام تشکر می کنم.

موسوی با بیان اینکه اسلام تا ابد بدهکار حضرت خدیجه کبری است چون وقتی پیامبر(ص)آمد و گفت من اسلام آورده ام، همه تکذیبش کردند، اما این زن ارجمند، این ملکه عرب که بسیار با آبرو بود، دوشیزه ای بود که همه مردان عرب آرزو داشتند به خواستگاری او بروند، او جواب مثبت دهد، از پیامبر(ص)حمایت کردند.

وی افزود: به حضرت رسول وحی شد که قرار است خداوند به تو مائده ای عطا کند، کوثری عطا کند و لازمه اش این است که به مدت 40 شب خدیجه را نبینی. درروایت است که پیامبر (ص) وسلم به حضرت خدیجه (س) فرمودندکه این را بدان که خدای عز وجل به وجود تو افتخار می کند و به کرام ملائکه اش، مدام به وجود تو مباهات می کند.

موسوی خاطر نشان کرد: ما باید به عنوان یک مسلمان از حضرت خدیجه (س) تشکر کنیم و بیشتر در مود ایشان حرف بزنیم، فضایل ایشان را بگوییم؛ ایشان پناه همه امت بودند.

کامل است.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت علیهم السلام به مداحی و عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات