نماینده مردم لنجان گفت: این یک اشتباه فاحشی است که افراد دارند، نتیجه این تغییرات، تغییر مشی ما از منظر سیاست خارجی در ارتباط با منطقه و کشورها نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۸۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به برکناری حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و تحلیل رسانه‌های بیگانه و داخلی درخصوص این برکناری اظهار داشت: این تغییر و جابجایی به هر نیتی و هر هدفی که انجام شده باشد و هرگونه تحلیلی که دیگران در مورد این تغییر انجام بدهند، آنچه مسلم است این هست که تعیین سیاست‎های منطقه‎ای ما و خارجی ما با هیچ یک از عضوهای معاونت‎های خارجه نیست که با تغییر آن‌ها سیاست‎ها نیز تغییر کند.

کوهکن بیان کرد: این یک اشتباه فاحشی است که افراد دارند، نتیجه این تغییرات، تغییر مشی ما از منظر سیاست خارجی در ارتباط با  منطقه و کشورها نخواهد بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس تاکید کرد: فکر نمی‌کنم فرق یک معاون وزیر خارجه ضعیف با یک معاون وزیر خارجه قوی در چرخش یا تغییر دادن سیاست‌ها باشد بلکه فرق این دو، عموما در آن چیزی که مشی نظام تعیین می‌کند حرکت سریع یا آهسته از نظر سرعت است و به هر جهت این اثر را می‌تواند داشته باشد.

کوهکن در خاتمه با توجه به عملکرد حسین امیر عبداللهیان نیز خاطرنشان کرد: طبیعی است هرکسی که در حوزه ماموریت خود مطالب را درست تبیین و تحلیل کند، بی تاثیر در تصمیم سازی‌ها نخواهد بود، اما اینکه کلان یک تغییر، تحلیل تغییر یک سیاست‎ها دانسته شود حرف درستی نیست.
ارسال نظرات