استاندار بوشهر:

۲۲ درصد به ظرفیت ورودی آب استان بوشهر اضافه شد

استاندار بوشهر از افزایش ۲۲ درصدی ظرفیت آب ورودی استان بوشهر خبر داد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات آب در استان بوشهر مربوط به فرسودگی خطوط و اتصالات است.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۵۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷






به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مصطفی سالاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات و مشکلاتی که این روزها در استان داریم، مشکلات کم‌آبی است که وظیفه داریم برای رفع این مشکلات تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در فصل تابستان میزان مصرف آب بیشتر می‌شود و در استان بوشهر نیز شاهد این افزایش مصرف هستیم که باید با راهکارهای مناسب آب مورد نیاز مردم استان فراهم شود.

سالاری با اشاره به اینکه الگوی مناسب مصرف آب در استان بوشهر رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مصرف آب در استان بوشهر بیش از سرانه است و این موضوع مشکلات آب در استان را افزایش می‌دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به میزان بالای هدررفت آب در استان بوشهر و تاکید بر لزوم نوسازی شبکه‌های آبرسانی، اضافه کرد: استان بوشهر تابستان سختی در حوزه آب آشامیدنی پیش رو دارد.

وی از افزایش ۲۲ درصدی میزان ورودی آب آشامیدنی به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تنها مشکل استان بوشهر مربوط به کم‌بودن ورود آب به استان نیست و انتقال آب و توزیع آب در منازل نیز یکی از مشکلات اساسی است.

سالاری با اشاره به فرسودگی بالای لوله‌ها و اتصالات آب در استان، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات فرسودگی شبکه‌های آبرسانی در استان صورت گرفته است که این موضوع یک کار زمان‌بر است و نمی‌توان یک‌باره این مشکل را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم در بخش آب بحق است و باید به مردم پاسخگو باشیم، ادامه داد: به منظور کاهش هدر رفت آب از شبکه آبرسانی بوشهر و تجهیز این شبکه به سامانه‌های نوین و پیشرفته ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: مخازن آب آشامیدنی در همه روستاهای استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که در این راستا ۱۰ درصد بودجه آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب روستایی به نصب مخزن ذخیره آب روستایی اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: مشکلات فرسودگی و هدررفت آب مربوط به امروز نیست و اگر در گذشته تدابیر مناسبی اندیشیده می‌شد امروز این مشکلات را نداشتیم

ارسال نظرات