مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تفکر و سیاست و تدبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) در اوج درایت و حکمت بود.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۴۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴





به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ،حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در گفت گو با بسیج؛ ضمن تبریک به مناسبت نیمه ماه رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: ایشان به ‌عنوان ثبت اکبر نبی اسلام (ص) و به ‌عنوان دومین امام شیعیان دارای ویژگی ها و سجایای برجسته ای است که یکی از آنها درایت و خرد ایشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) می فرمایند: اگر قرار است عقل را به طور مجسم تعریف کنیم آن را در وجود مبارک حضرت امام حسن مجتبی (ع) پیدا می کنیم که از نظر زکاوت و خرد دارای امتیازات خاصی است.

وی اظهار داشت: حضرت امام حسن مجتبی (ع) در بعد عبادت و بندگی پروردگار هم مثل سایر ائمه دین در اوج بندگی قرار داشتند.

حجت‌الاسلام سروستانی تاکید کرد: در بحث سیاست و مقابله حضرت امام حسن مجتبی (ع) با خلفای معاصر همواره رفتار ایشان با تدبیر و حکمت لازم توام بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: اوج درایت ایشان در صلح نامه ای که با معاویه تنظیم کرده بودند به چشم می آید که این مسئله حاکی از تدبیر و اندیشه های والای امام حسن مجتبی (ع) است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی ها و القاب آن حضرت کریم بودن ایشان است که همواره به یاد مستمندان و ایتام بودند که این فرهنگ به جامعه اسلامی هم منتقل شده و شیعیان آن حضرت به برکت ولادت ایشان در همه ایام سال و به ویژه در سالروز میلاد آن حضرت در نیمه رمضان توجه جدی به مستمندان و ایتام دارند.

حجت‌الاسلام سروستانی اضافه کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) دارای شخصیت ویژه و ممتازی است و امیدواریم خداوند توفیق شناخت و عمل به سیره ان بزرگوار را نصیب همه ما کند.

 

ارسال نظرات