فرمانده سپاه شهرستان مهرستان گفت: استفاده بی رویه و نادرست از فضای مجازی آسیب جدی به پیکره جامعه وارد می کند
کد خبر: ۸۶۹۸۰۴۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج سرهنگ پاسدار محمد قورزایی در گفت و گو با خبرنگار ما به استفاده بی رویه و نامناسب از شبکه های اجتماعی اشاره و افزود: استفاده بی رویه و نامناسب از فضای مجازی در جامعه رواج پیدا کرده بطوریکه تقریبا همه اقشار جامعه به نحوی با این فضا و آسیب های ناشی از آن مواجه و درگیر شده اند.
وی  با اشاره به استفاده بی رویه جوانان و نوجوانان از فضای مجازی اذعان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی جامعه شاهد استفاده بی رویه قشر جوان و نوجوان از فضای مجازی و  سیر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.
وی ادامه داد: نسل جوان ما که سرمایه های این جامعه هستند با مشغول بودن در شبکه های اجتماعی از زندگی واقعی فاصله گرفته و بیشتر در دنیای مجازی سیر می کنند.
وی با بیان اینکه در دنیای مجازی قانون و قاعده خاصی وجود ندارد اظهار داشت: در فضای مجازی کاربران جوان و نوجوان به محیط هایی وارد می شوند که متناسب با سن و روحیات آنها نیست.
فرمانده سپاه شهرستان مهرستان تصریح کرد: نشر اخبار دروغ و شایعات بی اساس در ارتباط با مسائل دینی و مذهبی در شبکه های اجتماعی اعتقادات و باورهای دینی کاربران را مورد هدف قرار داده و  موجب تضعیف اعتقادات مذهبی در جامعه می شود.
قورزایی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از راههای مختلف قصد ضربه زدن به انقلاب را دارند، خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی از راههای مختلف و عرصه‌های گوناگون اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قصد نفوذ و ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارند.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن با استفاده از سلاح فضای مجازی،  افزود: امروز دشمنان با استفاده از فضای مجازی در صدد هستند فرهنگ خود را به نسل آینده ما غالب کنند و این نسل را با باورها و ارزشهای دینی خود بیگانه کنند.
وی خاطر نشان کرد: خانواده رکن اساسی یک جامعه است و برای مقابله با جنگ نرم دشمن ابتدا بایستی خانواده ها را از مخاطرات جنگ نرم آگاه کرد.
وی افزود: با فرهنگ سازی در بین افراد جامعه، آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی و آگاهی افراد نسبت به آسیب هایی که این فضا آنها را تهدید می کند می توان با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.
وی ادامه داد: برای اینکه دشمن به مقاصد شومش نرسد باید همواره توام با هوشیاری رو به جلو گام برداریم و در این راستا رهنمودها و بیانات رهبر انقلاب اسلامی را مشعل و الگوی راه خود قرار دهیم
ارسال نظرات