خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی:

شهید چمران، نمونه کامل یک نخبه انقلابی بود

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: شهید چمران، نمونه کامل یک نخبه انقلابی بود. در سخنی از رهبر معظم انقلاب آمده است که "توقع داریم که فرآورده های دانشگاه های جمهوری اسلامی ما نه به نحو استثناء بلکه به نحو قاعده؛ چمران ها باشند".
کد خبر: ۸۶۹۷۹۴۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد مهدی دیانی رئیس سازمان بسیبج اساتید خراسان جنوبی یکشنبه شب در جلسه طرح ضیافت نخبگان و سرآمدان استان با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار کرد: ماه رمضان یکی از بزرگترین و مقدس ترین ماه هایی است که خداوند متعال همه بندگانش را در این ماه به سوی خویش می کشاند.

وی ضمن اشاره به اهمیت نخبگان در جامعه، تصریح کرد: در بحث اخلاق نخبگی که از دو واژه "اخلاق" و "نخبگی"،تشکیل شده است، تعاریف و معانی زیادی نهفته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی ضمن اشاره به تعریف نخبه به لحاظ عام، خاطرنشان کرد: نخبگان، بخش برگزیده ای از جامعه هستند که به لحاظ قابلیت، برتر از بخش های دیگر هستند.

دیانی افزود: تعریف نخبه به لحظ تعریف خاص، به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می شود که اثرگذاریش در بحث علم، فناوری و مدیریت محسوس باشد.

وی با بیان این که مصادیق نخبگان مشخص است، اذعان کرد: برگزیدگان المپیاد علمی، برگزیدگان آزمون های سراسری، مخترعان، مکتشفان، دانشجویان دکتری، برترین های مسابقات قرآنی، اعضای هیئت های علمی دانشگاه و آفرینندگان آثار علمی هنری، در زمره این افراد قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی یادآور شد: شناسایی نخبگان، حمایت و نگهداشت آنان از جمله وظایف بنیاد ملی نخبگان است.

دیانی ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید والامقام؛ شهید چمران، عنوان کرد: شهید چمران، یکی از مصادیق نخبگان است که همه اساتید دانشگاه باید درتراز این شهید باشند.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که "چمران یک نخبه علمی درجه یک بود"، متذکر شد: شهید چمران برای اولین بار موفق به تاسیس انجمن اسلامی در یکی از دانشگاه های آمریکا شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان این که شهید چمران توصیه هایی را به جمال عبدالناصر، در خصوص ناسیونالیسم دادند، بیان کرد: وی مدت زیادی نماینده امام راحل (ره) در شورای عالی دفاع بوده و در مواقع نیاز، سراسیمه به جبهه ها می شتافت.

دیانی با اشاره به این که شهید چمران جبهه کردستان را مدیریت می کرد، گفت: سرانجام این شهید بزرگوار فدر دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان این که شهید چمران، نمونه کامل یک نخبه انقلابی بود، اذعان کرد: در سخنی از رهبر معظم انقلاب آمده است که "توقع داریم که فرآورده های دانشگاه های جمهوری اسلامی ما نه به نحو استثناء بلکه به نحو قائده؛ چمران ها باشند".

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی در بحث ویژگی های اخلاقی نخبه مسلمان، اظهار کرد: از جمله مهمترین این خصوصیات، داشتن هدف والا برای خدا کار کردن اهل تفکرو شاکر خدا بودن است.

دیانی با اشاره به این که در واقع در قرآن کریم از نخبگان، به عنوان "اولوالالباب" یاد شده است، متذکر شد: تفکر نخبه ما مصداق واقعی عبادت است.

وی با بیان این که فکر صیقل دهنده خردها و عقل ها به حساب می آید، اذعان کرد: تفکر، مایه حیات قلب انسان عاقل است.

دیانی ادامه داد: به نخبگان نعمت نبوغ ارزانی شده که به دیگر افراد داده نشده، پس آنان باید به معنای واقعی کلمه قدرشناس باشند.

وی تصریح کرد: نخبگان ما باید علاوه بر این که به لحاظ علمی سرآمد باشند به لحاظ عملی نیز سرآمد و الگوی جامعه باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به این نکته که علم توام با عمل، ارزشمند است، گفت: آنچه مسلم است آن است که علم بدون عمل، فاقد هرگونه ارزش است.

دیانی تاکید کرد: یک نخبه واقعی باید در خط امام و رهبری و نگهداشت آرمان های انقلابی حرکت کند.

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها