من سالها قبل پیش بینی کردم و نامه من به سازمان محیط زیست هم موجود است که نوشتم در آینده شما به واردکنندگان تکنولوژی‌هایی که ساختم تبدیل خواهید شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۹۴۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج مدتی پیش جمشید آرین مخترع اولین خودروی الکتریکی و خودروی هیدروژنی در کارخانه خود دست به اعتصاب غذا زد.

وی در سال های گذشته با تولید خودروهای الکتریکی و هیدروژنی تلاش زیادی برای تولید صنعتی این محصولات در ایران داشت تا همانند کشورهای توسعه یافته تولید خودروهایی با سوخت فسیلی در ایران از رده خارج شوند اما با نفوذ جریان مافیا در صنعت خودروسازی نتوانست به اهدافش برسد. آرین همچنین به تکذیبه خانم ابتکار درباره نامه منتسب به رئیس سازمان محیط زیست واکنش نشان داد.

آرین در گفتگو با خبرگزاری بسیج در مورد مطالعات، تحقیقات و اختراع خود توضیحاتی داده است که با هم می‌خوانیم:

بسیج: لطفا در مورد اقداماتی که در رابطه با خودروهای خود انجام دادید توضیح بفرمایید.
آرین: 7 برنامه و اقدام را در سال اقدام و عمل بنده طراحی کردم که 5 مورد از آن ها انجام شده است.

در گام اول ما اولین تاکسی هوشمند ایرانی را که 1000 مسافرت شهری در مسیر دانشگاه شهید بهشتی به میدان تجریش در تهران انجام داده بود را حراج کردیم. فیلم آن هم موجود است ولی فعلا نمی‌خواهیم منتشر کنیم تا سوءاستفاده‌ای از ناحیه دشمنان کشور نشود. این تاکسی الان در اختیار اوراق فروشی است و سرنوشت آن بستگی به تصمیم صاحب جدیدش دارد.

چرا تولید این خودرو متوقف شده بود؟

فعالیت این تاکسی توسط عوامل مرتبط با بنگاه‌های خودروسازی دولتی که بنده را هم تهدید کردندو گفتند از کشور خارج شوم، متوقف شده بود.

در مورد اقدامات بعدی خودتان لطفا توضیح دهید.

اقدام دوم مربوط به خودروی اپل تیگرا که در اروپا شناخته شد و تلویزیون بلژیک با بنده درباره‌اش مصاحبه کرد. ویژگی‌ این خودرو این است که یک بار مسیر بروکسل به شهر بن آلمان را با یک بار شارژ طی کرده و به کنفرانس خودروهای الکتریکی ملحق شده است. در ایران هم پرس تی وی سال 90 یک گزارش خوب درباره اش تهیه کرده بود. این خودرو را در منطقه کوهسار تهران از یک ارتفاع حدود 30 متری با سرعت حدود 100 کیلومتر بر ساعت به پایین پرتاب شد. درواقع تست سقوط رو ما انجام دادیم و اولین بار در جهان بود که تست سقوط در دره روی یک خودروی الکتریکی انجام شد که هیچ آتش سوزی یا شوک الکتریکی اتفاق نیفتاد و خودرو نهایتا روی 4چرخ پایین آمد. نکته این است که اگر یک خودرو با کیفیت ساخت داخل بود کتاب می شد! 

یعنی نشان می دهد که یک خودرو باکیفیت چطور می تواند موجب حفظ جان انسان ها باشد و آمار کشته شده های تصادفات را کاهش دهد. نتایج این تست در کنفرانس های بین المللی ارائه خواهد شد.

و گام سوم؟

گام سوم خودرو IEV2 که کاملا طراحی اش توسط خودمان انجام شده بود یعنی کاملا ایرانی و از نظر صنعتی و تکنولوژیک خیلی باارزش بود را در دریاچه ای از ارتفاع حدود 20 متر سد منجیل انداختیم. تست ضدآب و تاثیرات آب برروی سیستم های خودرو را انجام دادیم. گزارش این تست هم در یکی از کنفرانس های بین المللی ارائه خواهد شد. برای ساخت این خودرو بنده حدود 6000 هزار ساعت کار مفید انجام داده بودم اما راضی هستم چون ما در سال اقدام و عمل هستیم و من هم اهل عمل هستم. رهبری هم در فرمایشاتشان بود که وقتی علمی جامعه را از نتایجش بهره مند نکند به درد نمیخورد. این درواقع سیگنالی است از طرف من به مسئولین که من اهل عمل هستم. چون بارها به من پیشنهاد داده شد که از رانت استفاده کنم و خودروی الکتریکی وارد کنم اما من این گونه اخلاقی ندارم.

در مورد سیستم هیبریدی که راه‌اندازی کرده‌اید توضیح دهید

چهارمین اقدام من در این مورد بود. اهدای سیستم هیبریدی به یکی از دانشگاهای کشور اقدام بعدی من است. این سیستم، گاز هیدروژن رو تبدیل به انرژی برق می کند و هیچ گونه آلودگی ندارد و خروجی آن آب است. این تکنولوژی میتواند در بسیاری از صنایع کاربرد داشته باشد. چندتا از دانشگاه ها الان به صورت جدی وارد مذاکره با ما شدند که انشاالله نتیجه اش به زودی مشخص می شود و ما این سیستم را در اختیار دانشجویان عزیز قرار خواهیم داد تا با آن آموزش ببینند و از آن استفاده شایسته کنند.

گام پنجم خودرو سورن است که چون تعداد زیادی از مسئولین سوار آن شدند و شناخته شد نمی خواهیم آسیبی به آن بزنیم و میخواهیم به جای آن که تا 50 سال دیگر نسل های بعدی یادی از این داستان کنند اهدا کنیم. من خیلی دوست دارم که این خودرو را به حرم امام رضا(ع)  اهدا کنم. اما موزه ها هم جزء گزینه ها است.

اقدام ششم من در رابطه با کارخانه هایم است که توسط این دو بنگاه توقیف شده است. من یکبار دیگه به قوه قضاییه نامه خواهم زد و اگر ترتیب اثر ندهند من یک حرکت غیرقابل پیش بینی خواهم کرد تا مسئولین متوجه عواقب کارشان شوند.
اقدام هفتم هم در رابطه با تولید انبوه خودرو مارس در خارج از کشور است. چند شرکت خارجی فعلا اعلام آمادگی کردند که انشاالله بعد از اقدام اطلاع رسانی خواهد شد.

در خبرگزاری ها خبری آمد که دولت با یکی از کمپانی های کره ای برای وارد کردن خودرو الکتریکی قراردادی بسته است...

من سالها قبل پیش بینی کردم و نامه من به سازمان محیط زیست هم موجود است که نوشتم در آینده شما به واردکنندگان تکنولوژی‌هایی که ساختم تبدیل خواهید شد. این موردی که شما گفتید هم یک شرکتی مربوط به همین دو خودروساز است که اول قرار بود خودرو رانا را طی قراردادی با یک کمپانی سوییسی الکتریکی کنند که نشد و الان با LG قرارداد بستند. اما بنده به شما می گویم نتیجه این قرارداد بازهم 95 درصد وابستگی به خارج دارد.

چرا سازمان محیط‌زیست نامه معروفی که ابتکار به شما داده بود و اختراع شما را فاقد مبنای علمی خوانده بود جعلی و به طور کلی آن نامه را تکذیب کرده است؟

خانم ابتکار برای اینکه افکار عمومی را به جای دیگری ببرد تا اصل مطلب را پنهان کند این بازی را درآورده است. خانم ابتکار به طور واضح در رسانه ها و در عموم مردم به بنده توهین کرد بنده هم جواب ام را در 5 صفحه که هم فایل text و هم فایل pdf در کانال تلگرامی من موجود است منتشر کرده ام. خانم ابتکار حرف‌اش جعلی است نه نامه اش و با این کار چهره واقعی خود را نشان داد.

آیا اعتصاب غذای شما که از 10 روز پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد؟

من همچنان به اعتصاب غذا خود ادامه خواهم داد و در این کار ثابت قدم هستم.
ارسال نظرات