خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین توجه به موضوع اشتغال جوانان را یکی از مهمترین کارهای مسئولان در شرایط کنونی دانست که باید در اولویت قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۶۹۷۹۰۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حمیدرضا خانپور، مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و جمعی از مدیران این مجموعه، اظهار کرد: نقش و اهمیت شروع هر کاری با نام پروردگار تا آنجاست که رسول خدا (ص) فرموده: هر کار مهمی که در آن «بسم‌الله» ذکر نشود، ابتر می‌شود.

 وی با بیان این‌که نباید نگاهمان به نام خدای متعال و «بسم‌الله»، تشریفاتی باشد، تصریح کرد: در واقع آغاز کارها با «بسم‌الله» یعنی هم با نام او شروع می‌کنم و هم از ذات پاکش استمداد می‌طلبم و این استمداد طلبیدن از ذات باری تعالی در پیشبرد امور بسیار حائز اهمیت است.

 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی کارهایمان را با «بسم‌الله» آغاز می‌کنیم در حقیقت از خداوند اذن می‌گیریم، این کار باعث می‌شود تا انسان از ورود به کارهای غیراخلاقی و غیر انسانی دوری کند و توجه به این معانی برای مسئولانی که کارشان را تازه آغاز می‌کنند لازم و ضروری است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: هر انسان خوب و بدی می‌خواهد در کارش به موفقیت دست پیدا کند. خداوند وعده داده هر کسی برای رضای او کار کند، به موفقیت خواهد رسید و این عمل درهای بسته را به روی انسان خواهد گشود.

وی گفت: باری‌تعالی فرموده هر کسی با تقوای الهی زندگی کند، خداوند برایش گشایشی قرار می‌دهد و از جایی که گمان نمی‌برد به او رزق می‌دهد، این‌ها همه وعده الهی است و یقیناً اگر به آن‌ها توجه کنیم در هر کاری موفق خواهیم بود و مشکلات پیش روی صنعت برطرف خواهند شد.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که مسئولیت‌ها، امانت‌های الهی هستند و باید به اهلش سپرده شوند، اضافه کرد: هر کسی در حوزه کاری خود موظف است کارها را به اهلش بسپارد و در حوزه صنعت نیز تسهیلات و زمین‌ها باید در اختیار کسانی قرار گیرند که واقعاً توانایی تولید و اشتغال را دارند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که ارتباط دانشگاه با صنعت مورد تأکید رهبری قرار دارد، افزود: اگر دانشگاه‌ها صنعت محور شوند و کارگران حوزه‌ی صنعت، کارآمد و دانش‌محور باشند، در این حوزه شاهد پیشرفت خواهیم بود و مشکلات موجود برطرف خواهند شد؛ لذا برای تقویت این حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت امری ضروری است.

وی توجه به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند را ضروری دانست و اظهار کرد: حقیقتاً کارهای ارزشمندی در پارک علم و فناوری استان قزوین انجام می‌شود که انسان با دیدن آن به شوق می‌آید و لازم است مسئولان از ظرفیت این مجموعه بیش از پیش استفاده نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین توجه به موضوع اشتغال جوانان را یکی از مهمترین کارهای مسئولان در شرایط کنونی دانست و تأکید کرد: طبق گزارش‌ها برنامه‌های خوب و امیدوارکننده‌ای در شهرک‌های صنعتی تدوین شده است، لازم است برنامه‌های خود را در نماز جمعه به مردم گزارش دهید تا آن‌ها هم در جریان امور قرار بگیرند.

 با بهره‌برداری از واحدهای جدید، شاغلین در شهرک‌های صنعتی به 50 هزار نفر خواهند رسید

حمیدرضا خانپور، مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: در استان قزوین 9 شهرک صنعتی و 6 ناحیه در استان قزوین داریم که شهرک‌های کاسپین، آبیک، خرمدشت، لیا و آراسنج جزء شهرک‌های تقاضا محور هستند که خیلی از سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در آن‌ها را دارند.

وی با بیان این‌که 17 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوص در شهرک‌های صنعتی استان قزوین سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، تصریح کرد: 21 هزار و 552 نفر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین مشغول به‌کار هستند که انشاء الله با بهره‌برداری از واحدهای جدید، این رقم به 50 هزار نفر خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها