خبرهای داغ:
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش قزوین:

موزه آثار شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی دایر می‌شود

موزه آثار شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی استان قزوین با هدف تدوین و تبیین نقش فرهنگیان و دانش‌‌آموزان در دفاع مقدس دایر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۶۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، در نشستی که با هدف تدوین و تبیین نقش فرهنگیان در دفاع مقدس توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، راهکارهای اجرایی تحقق این هدف و نقش شهدا، ایثارگران و رزمندگان فرهنگی استان در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، مرتضی سمیعی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین، فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ ماندگار در راستای تبیین راه مسئولین در انجام وظایف محوله دانست و گفت: اگر امروز رزمندگان ما در سوریه و عراق می‌جنگند، گامی اساسی در جهت تداوم و ترویج فرهنگ شهادت 8 سال دفاع مقدس ماست.

وی با تشریح فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان افزود: براساس برنامه‌های اجرایی سال جاری، موزه آثار شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی استان با ارایه‌ی آثار به جا مانده از آنها دایر خواهد شد.

سمیعی گفت: در حال حاضر 700 تن از فرهنگیانی که طول دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته و همپای رزمندگان به دفاع از ایران اسلامی پرداختند، شناسایی شدند و امیدواریم در آینده نزدیک نسبت به جمع‌آوری خاطرات و سرگذشت آنها در دوران 8 سال دفاع مقدس اقدام کنیم.

در ادامه این نشست، ابوالحسن کبیری، دبیر کمیته تدوین و پژوهش کنگره سه هزار شهید استان قزوین با تشریح اقدامات انجام شده در این کنگره، بر لزوم ثبت و گردآوری خاطرات و سرگذشت فرهنگیان استان قزوین در طول دفاع مقدس تاکید کرد.

جمع‌آوری خاطرات و انتشار کتاب ویژه‌ی معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان استان قزوین، راه‌اندازی موزه شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی و تحقیق و پژوهش پیرامون نقش فرهنگیان در دفاع مقدس از موضوعاتی بود که در این نشست راهکارهای اجرایی و اقدامات عملی آن مورد بررسی قرار گرفت

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار