خبرهای داغ:
رضا صادقی بسیجی جوان و پرتلاش اهل روستای سیروی بخش کهک قم بدلیل توانمندی در پرورش طیور، به عنوان فعال نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۴۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تاکید پیاپی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله اقتصاد مقاومتی، همواره آویزه گوش جوانان بسیجی همچون رضا صادقی بوده و خواهد بود بطوریکه در این مسیر، پیشرفتهای نوینی نیز کسب کرده اند.

صادقی جوان 36 ساله اهل روستای سیروی بخش کهک قم است که با توکل به خدا و با هدف تکیه بر توان داخلی و تولید ملی دست به کارآفرینی زده است.

وی که تنها تا سال سوم دبیرستان درس خوانده، از سال 85 در یک مرغداری با مساحت حدودا 200 مترمربع به پرورش 3000 مرغ تخم گذار و مشغول است و تاکنون روزانه مبالغ قابل توجهی سود بدست آورده است.

راز تحول در زندگی جوان بسیجی اهل روستای سیروی قم

این جوان بسیجی یکی از موفق ترین پرورش دهندگان طیور در بخش کهک استان قم است که از سال 85 تاکنون به نگهداری و پرورش 3 هزار مرغ تخم گذار مشغول می باشد.

این فعال نمونه اقتصاد مقاومتی، درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش مرغ، می گوید: شغل اصلی من گچ کاری بود، اما به دلیل کمبود کار و زیاد شدن دست در این عرصه، و به خاطر علاقه ای که به پرورش مرغ داشتم به این مسیر سوق پیدا کردم؛ از طرفی چون پدرم در کار ساخت مرغداری بود و من از نزدیک با این فضا آشنایی داشتم، با انجام بررسی هایی متوجه شدم که می توانم با پرورش مرغ به تحولی در زندگی خود برسم.

زیرا پرورش مرغ و ساخت یک مرغداری نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارد، به طوری که حتی هر کسی می تواند در حیاط خانه خود یک مرغداری کوچک داشته باشد.

صادقی ادامه می دهد: از سویی دیگر بر اساس بررسی ها و مشورت ها متوجه شدم که مرغداری درآمد نسبتا خوبی دارد و حتی می توانم در کنار این کار به مشاغل دیگری هم بپردازم.

وی درباره نحوه کار و میزان تولید و سودش توضیح می افزاید: مرغ هایی را که به مرغداری می آوریم 3 ماهه هستند و حدود 50 تا 60 روز به آن ها رسیدگی می کنیم تا به بار بنشینند که در این مرحله حدود 95 درصد تولید و بار می دهند، به طوری که روزانه 16 عدد کارتن تخم مرغ تولید می شود که 10 عدد آن هزینه خود مرغ ها و مرغداری می شود و مابقی آن سود است، در واقع روزانه مبلغی حدود 250 تا 300 هزار تومان سود می کنم.

صادقی می افزاید: مساحت مرغداری ما حدودا 200 مترمربع و خارج از روستاست و هیچ مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی کند، چون هر روز صبح خودم به تنهایی مرغداری را پاک سازی کرده و کود حاصله از مرغ ها را به خارج از آبادی انتقال می دهم، به طوری که حتی با بازدید و تایید بهداشت منطقه روبرو شد.

وی بیان می کند: مرغداری ما به روش سنتی است، اما به دلیل رسیدگی و فرمولی که استفاده می کنم، تولید آن 3 الی 4 درصد از مرغداری های بزرگ و حتی مدرن هم بیشتر است.

صادقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جانِ تازه ای به کارش داده چنین عنوان می کند: بنده از سال 85 کارم را با سرمایه خودم که ده میلیون تومان بود شروع کردم، تا اینکه پارسال به علت بیماری که آمد، مرغ ها از دست رفت و همین باعث شد تا پولی برای ادامه کار برایم باقی نماند؛ اما بسیج سازندگی ناحیه امام حسن مجتبی(ع) از مسیر اقتصاد مقاومتی به من وام داد و توانستم بار دیگر به کارم ادامه بدهم.

راز تحول در زندگی جوان بسیجی اهل روستای سیروی قم

وی خطاب به جوانان می گوید: کار مرغداری و پرورش مرغ بسیار سودآور است، به طوری که اگر هر کسی هزار تا هم مرغ داشته باشد، می تواند دو برابر کارگرهای کارخانه درآمد داشته باشد.

صادقی از مشکلاتش گلایه کرده و می افزاید: اگر مرغداری بزرگتر بود می توانستم چند تا جوان را در این جا مشغول به کار کنم.

وی در پایان ضمن تشکر از رهنمودهای مقام معظم رهبری و متولیان اقتصاد مقاومتی در بسیج خاطرنشان کرد: سهم من در کمک به اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر عزیزمان قرار دارد، انتقال دانش و تجربیاتم به همه کسانی است که می خواهند به این عرصه ورود پیدا کنند، اما نمی دانند که از کجا شروع کنند، لذا بنده شخصا حاضرم که به این عزیزان کمک کرده و آموزش بدهم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها