عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با«بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به وضعیت رقت آور و اذیت کننده بیماری "ای بی" و هزینه های بالا و سرسام آوری که دارد، لازم است که دولت، هرچه سریعتر از آن حمایت کند.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۱۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

احمد آریایی نژاد نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص بیماری پر هزینه و کشنده "ای بی" اظهار داشت: بیماری "ای بی" یکی از بیماری های صعب العلاج، مزمن و پر هزینه ای است که وزارت بهداشت و درمان برای رسیدگی به آن باید هزینه کند.

وی با بیان راهکارهایی برای رسیدگی و درمان این نوع بیماری ها افزود: برای حل این مشکلات باید از نظر درآمد غنی شویم و یا در صورت امکان از ایجاد این نوع بیماری ها پیشگیری کنیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت رقت آور و اذیت کننده بیماری "ای بی" و هزینه های بالا و سرسام آوری که دارد، لازم است که دولت، هرچه سریعتر از آن حمایت کند.

آریایی نژاد با اشاره به کمبود بودجه در وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: حمایت از بیماری های صعب العلاج و پر هزینه با بودجه فعلی این وزارت خانه امکان پذیر نیست؛ لذا لازم می دانیم وزارت بهداشت هزینه های غیرضروری را کنار گذاشته و صرفه جویی کند تا بتوانیم از بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج و با هزینه بالا ها حمایت لازم را داشته باشیم.

ارسال نظرات