خلاقیت جوان روستایی؛ لبیکی به رهبر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

جوان روستایی در روستای طاشک راور دست به جمع آوری سرمایه ای زده است که سالیان سال نابود می شد و بدون استفاده در زمین گم می شد! ...
کد خبر: ۸۶۹۷۷۳۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، یک جوان روستایی در روستای طاشک از توابع بخش مرکزی راور امسال با هزینه اولیه پایین دست به کاری زده است که علیرغم آنکه درآمد زایی برای او داشته است گامی در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است.
اما کارآفرینی یوسف عابدینی به این امر برمی گردد که وی دست به جمع آوری سرمایه ای زده است که سالیان سال نابود می شد و بدون استفاده در زمین گم می شد!
درختان توتی که سالیانی محصول می دادند و فقط بهره ای در حد استفاده چند رهگذر از محصول آن می شد و بقیه آن نیز با وزش باد و طبیعت این میوه که پس از رسیدن کامل از روی درخت می ریخت از بین می رفت.
اما امسال یوسف تصمیم می گیرد به شیوه ای کم هزینه و بهداشتی این محصول را جمع آوری کند و با خشک کردن، این محصول را به بازار ارائه دهد و درآمدزایی کند و به گفته او هر درخت چهل ساله با شش متر ارتفاع حدود صد کیلو توت می دهد که خوشبختانه مشتری آن را نیز داریم.
وی در ادامه می گوید: فعلا امسال دو تا از درختان را مهار کردم و بنظرم از هر درخت در حدود ۱۰۰ کیلو توت خشک برداشت کنم که فروش آن در بازار ۳۰-۴۰ هزارتومان است که از من حدود ۲۰ هزار تومان میخرند که برای سال اول خوب است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار