ششمین جشنواره استانی شعر رضوی در دهدشت برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: ششمین جشنواره استانی شعر آیینی فارسی رضوی 18 مردادماه سالجاری به میزبانی دهدشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۱۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹

سید ایرج کاظمی‌جو درگفتگو با بسیج از برگزاری ششمین جشنواره استانی شعر آیینی فارسی رضوی به میزبانی دهدشت خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از سری برنامه‌های دهه کرامت 18 مرداد در فرهنگسرای دهدشت آغاز می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) را از اهداف جشنواره برشمرد و افزود: پدیدآوردنگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره امام رضا(ع) شناسایی، معرفی و تجلیل خواهند شد.

این مسؤول موضوع اشعار را پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع)،حضرت معصومه(س)،احمدبن موسی(شاهچراغ)،بی‌بی حکیمه(س) و دوازده امام معصوم عنوان کرد.

کاظمی‌جو با بیان اینکه شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد بیان کرد: قالب اشعار ارسالی نیز آزاد است.

وی افزود: آثار ارسالی باید در هیچ جشنواره‌ای شرکت داده نشده باشد و اشعار صرفاً به زبان فارسی و بدون هیچ گویشی باشد.

این مسؤول با بیان اینکه شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال و در جشنواره شرکت کنند تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 10 مرداد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان واقع در خیابان مذکور پارسی تحویل و یا از طریق فکس به شماره3-32269482 ارسال کنند.

به گفته کاظمی‌جو به هشت برگزیده جشنواره جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات