آنچه رسانه از شهدای جبهه مقاومت می فهمد؛ سانتیمانتالیسمِ یکبار مصرف!
ما امروز با نوعی سانتیمانتالیسم در تصویرسازی از خانوادهی شهدای جبههی مقاومت روبروییم. تصاویری که غالباً از این خانوادهها منعکس میشود، جز احساساتگرایی نیست. اینگونه تصویرسازی، اگرچه شاید بتواند در لحظه، به تحریک عاطفهی مخاطب بینجامد، اما قطعاً پس از چندی که مزیتِ معاصرت، از این تصاویر گرفته شد، هیچ تأثیری در انتقالِ اصلِ قصهی مقاومت به مخاطبِ آینده نخواهد داشت. برای مثال، بغضِ دخترکِ دردانهی شهید در مقابل دوربین مستندسازهای ما، تنها و تنها به کارِ بخشی از مردمانِ امروز میآید و نه بیشتر. این تصویر، اگرچه لازم است، اما تنها برای یکبار دیده شدن است. توقف در این حدود و اشتغال به عاطفهگرایی، تاریخ مصرفش خیلی کوتاه است.
شوربختانه، باید نوعِ محصولاتِ رسانهای تولید شده در حوزهی جبههی مقاومت را (بهاستثنای چند نمونهی مطلوب) یکبارمصرف دانست...
* روح الله رشیدی
منبع: ندای ارومیه