خبرهای داغ:
مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی:

عشایر آذربایجان غربی سالانه ۱۵ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان غربی از تولید سالانه ۱۵ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۷۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهرام زینال‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ایام کوچ عشایر آذربایجان غربی به ییلاقات از اواخر خرداد ماه اظهار داشت: عشایر آذربایجان غربی تا دهه نخست تیرماه خود را به مناطق ییلاقی استان رسانده و در مناطق خوش آب و هوا و مناسب برای دام‌ها اتراق می‌کنند.

وی افزود: کوچ عشایر ساکن در آذربایجان غربی اغلب درون استانی است و فقط 10 درصد از آنها به شهرهای مراغه و مرند در آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند.

زینال‌زاده گفت: عشایر استان حدود سه ماه در ییلاقات آذربایجان غربی ساکن هستند و پس از آن به قشلاق‌های مورد نظر باز می‌گردند.

مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان غربی گفت: هم اینک 15 هزار و 559 خانوار عشایری در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سالانه 15 هزار تن گوشت قرمز 50 هزار تن شیر و سه هزار تن پشم از سوی عشایر آذربایجان غربی تولید می‌شود و این قشر زحمتکش نقش غیرقابل کتمانی در تولیدات محصولات دامی دارند.

زینال‌زاده با اشاره به طرح‌های عشایری اجرا شده در هفته کشاورزی اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری در حدود 4 هزار و 180 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان غربی گفت: این طرح‌ها شامل مرمت و بازسازی ایل راه‌ها به طول 175 کیلومتر با صرف اعتباری در حدود 2 هزار و 270 میلیون ریال و مرمت و بازسازی چشمه‌ها و احداث آبشخور دامی به تعداد 28 باب با یک هزار و 410 میلیون ریال و 2 واحد آبگرمکن خورشیدی با صرف اعتباری در حدود 500 میلیون ریال هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار