خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: نخستین اتاق فکر تخصصی صنایع دستی متشکل از هنرمندان و فعالین حوزه صنایع دستی و نمایندگان نهادها و دستگاههای ذیربط راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۷۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل جباری در نخستین جلسه اتاق فکر تخصصی صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار داشت: مشکلات پیش روی صنایع دستیاغلب در زمینه صادرات و فروش محصولات وجود دارد که حلان باید در اولویت برنامه‌های اتاق فکر تخصصی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: قطعاً اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به دنبال برون رفت از وضعیت موجود است بنابراین سلسله اقداماتی برای حل مشکلات آغاز شده است.

جباری تصریح کرد: روشن است که نظرات کارشناسان، هنرمندان و فعالین حوزه صنایع دستی برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بسیار حائز اهمیت است بنابراین امیدواریم با همفکری و رایزنی چند جانبه بتوانیم به اهداف مدنظر که همان توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان است دست پیدا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود نیروهای فعال و خلاق، از مدتها قبل به دنبال این بودیم تا یک تیم وکمیته کاری ویژه صنایع دستی ذیل کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی کنیم.

وی افزود: هدف از راه اندازی این اتاق فکر تخصصی، شناسائی و احصاء مسائل و مشکلات صنایع دستی، جمع آوری پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی برای طرح و تصویب در کارگروه مزبور است.

جباری گفت: در راستا اجرای برنامه‌های سیاستهای اقتصاد مقامتی از سوی سازمان مرکزی برای حوزه صنایع دستی هدف گذاریهای ویژه‌ای انجام شده که شامل راه اندازی مؤسسات صادراتی و احیاء و ایجاد کارگاههای صنایع دستی در روستاها است.

وی اظهار داشت: اهتمام دولت یازدهم به موضوع صنایع دستی و گردشگری نشانگر اهمیت این حوزه کاری در تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با همفکری و همیاری همه سرمایه‌ها و استعدادهای موجود می‌توانیم شاهد ترقی و ترویج هرچه بیشتر رشته‌های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی در همه شهرستانهای 17 گانه آذربایجان غربی باشیم.

ارسال نظرات