خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی آذربایجان غربی منوط به منطقه ویژه اقتصادی شدن شهر ارومیه به عنوان مرکز این استان است و این مهم در مجلس ذهم به جد پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۷۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سیدهادی بهادری در دیدار با اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه اظهار داشت: در مجلس در حوزه‌های مرتبط با تدوین قوانین و اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مورد نظر در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند مشاوره با اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی باید در جلسات متعدد مسائل و مشکلات بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف برگزار شود، تا بتوان با ارائه راهکار مشکلات آنها برطرف شود.

بهادری افزود: استفاده از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی و توان تخصصی و مشورتی آن در مجلس شورای اسلامی در راستای تدوین و تنظیم قوانین و سیاستگذاری‌ها باید به سادگی امکانپذیر باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه یکی از مطالبات مردم ارومیه از دولت و نمایندگان ایجاد منطقه آزاد تجاری در ارومیه اما چون هم‌اینک منطقه آزاد تجاری ماکو وجود دارد بنابراین پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه با نگرش صادرات محور و با در نظر گرفتن ارائه تسهیلات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای رشد و تحولات اقتصادی شهرستان ارومیه مد نظر نمایندگان استان قرار گرفته ‌چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی آذربایجان غربی منوط به منطقه ویژه اقتصادی شدن مرکز این استان است.

در این جلسه صمد پورسلطانی نایب رئیس اتاق ازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه نیز بر ضرورت توجه به جایگاه اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی و استفاده از دیدگاه‌های کارشناسی و ظرفیت‌های آن در حوزه تدوین قوانین و نیز بخش‌های اجرایی به منظور حل مسائل و مشکلات پیش‌رو تاکید کرد و آمادگی اتاق ارومیه را برای همراهی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

ارسال نظرات