در حکومت ما از هیچ فقیهی، حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است...
کد خبر: ۸۶۹۷۴۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

روزنامه‌ی شرق که پس از کودتای آمریکایی - اسرائیلی سال 88 به تریبونی برای فتنه‌گران تبدیل شده بود اینبار گزارش کاملی از یک مراسم در بنیاد باران با حضور یک اسلام‌ستیز ارائه داد.این بنیاد که نقش آن در فتنه‌ی سال 88 بار‌ها از سوی رسانه‌ها با مستندات روشن شده است سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی را با پیام رئیس دولت اصلاحات برگزار کرد!

شرق نوشت:« در گرمای تابستانی آخرین روزهای بهار و در میانه ماه رمضان، بنیاد باران به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی مراسمی با عنوان «شریعتی و دوران ما» برگزار کرد.در این مراسم که شخصیت‌هایی مانند محسن آرمین و ابوالفضل بازرگان حضور داشتند، تمام صندلی‌های سالن تا قبل از شروع جلسه پر شده بود و عده‌ای نیز در گرما در حیاط نشسته بودند. رئیس دولت اصلاحات نیز در پیامی یاد دکتر شریعتی را گرامی داشت. بعد از این پیام کلیپی از سخنرانی معروف دکتر شریعتی با عنوان «آری، اینچنین بود برادر» پخش شد.»

سخنان شریعتی در اوج اختناق رژیم شاهنشاهی و در آستانه‌ی جشن‌های 2500 ساله بود.وی در این سخنرانی با انتقاد از رژیم طاغوت و طاغوت‌های اعصار گذشته و به بردگی گرفتن انسان‌ها توسط آنان به ستایش حضرت علی(ع) و راه و روش زندگی و خلافت وی می پردازد.

هاشم آقاجری از مخالفان نظام هم که یکی از حاضران این مراسم بود مدعی شد هم ‌اکنون در دوران حتی پیش از برده‌داری قرار داریم! وی اذعان داشت:««کلیپی که از شریعتی پخش شد، من را اندوهگین کرد. زمانی شریعتی در حسینیه ارشاد سوگواره‌ای به نام «آری، اینچنین بود برادر» را سرود و ما را به دوران بردگی انسان برد؛ اما اکنون نشانه‌هایی می‌بینیم که انگار به دوران پیش از برده‌داری رفته‌ایم. فرهنگ روشنفکران ما خیلی حساسیت‌ها را از دست داده است و شریعتی این حساسیت‌ها را در ما زنده کرده بود؛ اما دوباره در سر چهارراه‌ها انواع فقر و فساد را می‌بینیم؛ اما دردمان نمی‌آید».

آغاجری که بارها به اصل دیانت توهین کرده بود اینبار مدعی شد:«گفتمانی که در دهه ٤٠ و ٥٠ پی‌ریزی شده است تمام روشنفکران عرفی و سکولار، سرمایه کلامی تولید کردند؛ اما شریعتی قهرمان تبدیل سرمایه کلامی به سرمایه نمادین بود که امام خمینی(ره) از این سرمایه استفاده کرد تا نظام سلطنتی سقوط کند. »

گفتنی است هاشم آغاجری عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي است .سخنرانی وی در سال 81 در دانشگاه همدان به مناسبت سالگرد دكتر شريعتي با عنوان «پروتستانيسم اسلامي» با واكنش‌هاي فراوان از سوي مردم، علما، مراجع، احزاب و گروه‌هاي مختلف سياسي مواجه شد. اين واكنش‌ها به حدي بود كه حمايت سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از وي نيز منجر به صدور حكم عدم مشروعيت اين سازمان از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم شد. اين تشكل عالي‌رتبه حوزوي _ سياسي سخنان آغاجري را اقدام سياسي عليه اسلام دانسته بود. آغاجري در سخنان خود با تمسخر برخي از روايات اسلامي پيرامون تولد ائمه اطهار (ع) و زندگاني آن بزرگواران به تشبيه مقلدين با ميمون پرداخته و در ادامه نيز خواستار اصلاح اسلام شده بود. در پي ايراد اين جسارت‌ها ،دادگاه بدوي، سخنان وي را مصداق بارز «ارتداد از اسلام» برشمرد.با این حال حکم اعدام وی دو سال بعد به حبس تقلیل یافت.

آغاجری در سال 81 به صراحت می‌گوید:« این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و بنابراین نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در رأس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است.»

او در همین سخنرانی ضمن مقایسه‌ی امام حسین (ع) با سیاوش ایرانیان می گوید: «سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین(ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟!!!»

آغاجری در سخنان خود گفته بود: «رابطه دین‌شناسان با مردم رابطه معلم و متعلم است، نه رابطه مراد و مرید، رابطه مقلد و مقلد، که مردم از او تقلید بکنند، مگر مردم میمون هستند که از او تقلید بکنند، متعلم می‌فهمد و بعد عمل می‌کند و بعد سعی می‌کند این فهم خود را رشد بدهد تا روزی خودش بی‌نیاز شود از این معلم، خودش بتواند مستقیم مراجعه کند و استنباط بکند و درک نماید»

هتاکی های آغاجری چند سال بعد امام خمینی (ره) را نشانه گرفت .او در بهمن ماه سال 1387 با حضور در جمع اصلاح‌طلبان به اندیشه های امام توهین کرد. وی که در منزل عبدالله نوری و با موضوع «اخلاق سلطه و اخلاقی رهایی» سخن می گفت، ضمن تمسخر و هتاکی به ساحت مراجع عظام تقلید، علما و فقها تصریح کرد: «در حکومت ما از هیچ فقیهی، حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است.»

آغاجری در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی(ره)خاطرنشان کرد: «مشهور است که بنیانگذار انقلاب گفته ما مامور به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه که این یعنی ما به نتیجه کاری نداریم و فقط وظیفه خود را انجام می‌دهیم. خواه این وظیفه درست و خواه نادرست باشد.»

اصلاحات که با پشتوانه‌ی فکری افرادی چون آغاجری بارها اسلام و ائمه (ع) و امام خمینی (ره) را مورد هتاکی قرار داده است در سال 88 با شعار فریبنده‌ی حمایت از نخست وزیر امام!! ، ضمن حمایت از میر حسین موسوی و با اجرای خط به خط دستورالعمل ‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه کشور را به آتش کشید!

ارسال نظرات