رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) اراک گفت: با توجه به شرایط ناسالم هوای اراک به خاطر استقرار ریزگردها حجم مراجعات به مرکز درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) افزایش داشته به طوری که از صبح امروز وضعیت بحران اعلام شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۴۵۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

دکتر سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به میزان مراجعات صورت گرفته به مرکز درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) اراک اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه میزان آلودگی بیش از شش برابر حد استاندارد بود اورژانس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) به حد بحران رسید.

وی افزود: با توجه به حجم مراجعات هنوز آمار دقیقی از مراجعات بیماران تنفسی به مرکز اورژانس بیمارستان در دست نیست، روز گذشته نیز ساعت 11 صبح تعداد مراجعات به بیمارستان ولی‌عصر(عج) افزایش داشت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) اراک تصریح کرد: بیماران قلبی و ریوی به مراکز درمانی امیرالمومنینی(ع) و امیرکبیر ارجاع داده می‌شوند ولی با این وجود حجم بالای مراجعات مشهود است.

وی گفت: از روز گذشته با توجه به استقرار ذرات معلق در آسمان شهرستان اراک حتی المقدور افراد در منزل بمانند، در حال حاضر کیفیت هوا برای تمام گروه‌های سنی ناسالم بوده و توصیه می‌کنیم از منزل خارج نشوند.

دکتر جمالیان ادامه داد: مصرف بیش از دو لیوان شیر در روز را با توجه به شرایط ناسالم هوا تمامی افراد در برنامه روزه‌داری خود قرار دهند همچنین استفاده از ماسک مناسب برای گروه‌هایی که الزاما باید در هوای آزاد فعالیت نمایند ضروری است.

وی افزود: عدم انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین در فضای باز، بستن پنجره‌ها، محفوظ سازی موادغذایی رو باز، شستشوی موادغذایی قبل از مصرف از دیگر توصیه‌های بهداشتی به مردم است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) اراک تصریح کرد: در صورت داشتن سرفه مکرر، سرگیجه، سردرد، درد قفسه سینه، تپش قلب، سیاهی چشم به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات