اصلاح الگوی مصرف گام بسیج نیشابور در اقتصادمقاومتی

تکنسین‌های جوان و خوش ذوق بسیج نیشابور در تامین روشنایی سالن‌های فرهنگی ورزشی صالحین با بهینه سازی مصرف انرژی از طریق استفاده از پنل‌های خورشیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر‌می‌دارند.
کد خبر: ۸۶۹۷۴۴۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، چهار سال پیش بود که در هفته دولت، بسیج نیشابور 6 سالن فرهنگی ورزشی صالحین را از مجموع 20 سالن افتتاح کرد.

استخدام نیروی انسانی، سیستم های نور و روشنایی، تاسیسات، بیمه و ارائه خدمات ورزشی ارزان قیمت به بسیجیان سبب سهم پایین و نقطه سر به سری درآمد این سالن ها برای بسیج نیشابور شد حالا پس از 5 سال؛ عمر لامپهای به کارفته در این سالن ها به اتمام رسیده و پرژکتورها یکی پس از دیگری از کار می افتد و بار مالی سنگینی برای مدیریت سالن بر جای میگذارد.

دو نفر از تکنسینهای واحد مهندسی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در سال" اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل "با تحقیق و مطالعه درمورد چگونگی ساخت و مونتاژ پرژکتورهای ال ای دی  با اتکاء به شعار "ما می توانیم" دست به کارشدند و با موازی کردن رشته لامپ های ال ای دی  و سوارکردن انها بر روی قابهای مهتابی سوخته و اسقاطی سیستم روشنایی پرنورتری  را برای این سالنها درست می کنند.

غفورخلقی تولایی یکی از تکنسینهای ناحیه مقاومت بسیج نیشابور دراین باره می گوید قابهای پرژوکتور مستعمل و یا مهتابی‌های سوخته و دور ریز را با کمی تغییر به یک پرژکتور روشنایی قابل استفاده تبدیل می کنیم.

او هدف از انجام این کار را عینیت بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری و اصلاح الگوی مصرف و و بهینه سازی مصرف انرژی بیان می کند.

نصرآبادی دیگر تکنسین بسیج نیشابور با بیان اینکه با ساخت این پرژکتورهای جدید 60 درصد صرفه جویی اقتصادی درخرید مشابه از بازار می شود اظهار داشت: پرژکتورهای ساخته شده 4 برابر نسبت به لامپهای کم مصرف و 8.8 برابر نسبت به یک لامپ رشته ای 100 وات شدت نور بیشتری دارد.

او عمر این پرژکتورها را به طور میانگین 30 هزار ساعت و در بهترین حالت 50 هزار ساعت عنوان می کند.

تکنسینهای جوان وخوش ذوق بسیج نیشابور گام بعدی در تحقق اقتصاد مقاومتی را تامین روشنایی سالنها فرهنگی ورزشی صالحین با بهینه سازی مصرف انرژی از طریق استفاده از پنلهای خورشیدی نام می برند.

قابل ذکر است؛ هزینه خرید یک عدد پرژکتور 310 هزارتومان و هزینه ساخت 95 هزار تومان می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار