خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد، شهید احمدی روشن و شهید طهرانی مقدم پنج شهید شاخص عرصه جهاد علمی کشور هستند.
کد خبر: ۸۶۹۷۳۷۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،علیرضا احساندوست پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: شهید مصطفی چمران 31 خرداد ماه به شهادت رسیدند به همین مناسبت این روز به نام روز بسیج اساتید نام گرفته است. 

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: بسیج اساتید بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد، هرچند قبل از این ابلاغیه، برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه اصفهان به طور خودجوش بسیج اساتید را تشکیل داده بودند.

وی در خصوص اهداف بسیج اساتید گفت: یکی از اهداف بسیج اساتید فرآیند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است که یک فرآیند طولانی مدت است و مسؤولان نظام به این مسئله رسیده‌اند که تحولی جز تحول در علوم انسانی اتفاق نخواهد افتاد.

احساندوست اضافه کرد: ترویج، تعمیق فرهنگ، تفکر بسیجی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه یکی دیگر از اهداف سازمان بسیج اساتید است.

وی در ادامه عنوان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای اساتید متعهد و متخصص و کمک به الگوهای فرهنگی و علمی با هدف تحقق نهضت نرم‌افزاری و تولید علم دو هدف دیگر از سازمان بسیج اساتید است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در خصوص حضور اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها تأکید کرد: حدود 70 هزار نفر عضو هیأت علمی و استاد در دانشگاه‌های کشور هستند که از این تعداد 45 هزار نفر داوطلبانه عضو بسیج اساتید شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 12هزار استاد دانشگاه در استان اصفهان داریم که برابر آخرین آمار یک‌هزار و 300 نفر از آن‌ها تاکنون عضو سازمانی بسیج اساتید شده‌اند و 170 مرکز آموزش عالی در سطح استان موجود است که در 100 مرکز بسیج اساتید را ایجاد کرده‌ایم.

احساندوست تأکید کرد: اگر همین روند را در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ادامه دهیم، می‌توانیم سهم جذب خود را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیشتر کنیم که این کار به تلاش تمام اعضای بسیج اساتید نیاز دارد.

وی در خصوص تشکیل بسیج اساتید در دانشگاه‌ها اظهار کرد: نسبت به تشکیل بسیج اساتید در دانشگاه‌ها هیچ مانع و محدودیتی نداریم و حتی برخی از روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سازمان بسیج اساتید استان اصفهان نامه می‌دهند که بسیج اساتید در مراکزشان راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: در دانشگاه‌هایی که بالای 40 نفر عضو هیأت علمی دارند، کانون بسیج اساتید تشکیل می‌شود و در دانشگاه‌هایی که زیر 40 نفر عضو در هیأت علمی داشته باشند، دفتر بسیج اساتید راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص بسیج اساتید در دانشگاه‌های پیام نور و دانشگاه‌های علمی کاربردی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه‌های پیام نور در سطح استان اصفهان کانون و یا دفتر بسیج اساتید دارند و در دانشگاه‌های علمی کاربردی که تعداد آن‌ها در استان اصفهان 32 واحد است، تا به حال در 25 واحد بسیج اساتید تشکیل شده است.

احساندوست در خصوص راهبردهای بسیج اساتید گفت: راهبرد اول بسیج اساتید راهبرد جذب حداکثری اساتید به بسیج است و  بسیجی که امام فرمودند بسیج 20 میلیون نفری در حال حاضر به 10ها میلیون تغییر یافته است که این راهبرد به ما کمک می‌کند تا بر اجرای این قانون وزن اجرایی جابه‌جا شود.

وی اضافه کرد: ایجاد و توسعه کمی حلقه‌های صالحین به عنوان راهبرد اصلی و پایه اصلی فعالیت‌های بسیج اساتید است که  این حلقه‌ها نظام بصیرتی را در مجموعه بسیج دنبال کنند که حدود یک‌هزار و 200 نفر از استادان در این حلقه‌های بسیج شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: ورود به عرصه‌های علمی و پژوهشی یکی دیگر از راهبردهای سازمان بسیج اساتید استان اصفهان است که این راهبرد در هر آنچه در نظام آموزشی مغفول واقع شده است وارد عرصه می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از راهبردهایی که بسیج اساتید در پیش دارد، ورود به عرصه جنگ نرم است که صرفاً استادان در آن شرکت دارند.

احساندوست در خصوص حلقه‌های صالحین افزود: در حلقه‌های صالحین بسیج اساتید مهم‌ترین مسائل و شبهات دینی که دانشگاه در معرض آن است مورد بحث حلقه‌ها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: حلقه‌های صالحین نظام محتوایی خود را دارند و این نظام محتوایی را اساتیدی مانند دکتر خسرو پناه، آیت‌الله کعبی و استادان حوزه و دانشگاه تدوین و پس از آن به بسیج اساتید ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در خصوص راهبرد عرصه‌های علمی و پژوهشی عنوان کرد: پایه اساسی تشکیلاتی بخش پژوهشی، حلقه‌های علمی است که در این حلقه‌ها استاد محور حلقه است ولی برای دانشجویان در آن حلقه یک مقطع تحصیلی به شمار می‌رود و در استان اصفهان 250حلقه علم داریم.

وی تصریح کرد: در این راهبرد بسیج اساتید کرسی‌های نقد و نظر تئوری‌های غربی درباره علوم انسانی را برگزار می‌کند که در استان اصفهان تاکنون 5 کرسی نقد و نظر برگزار شده است.

احساندوست در خصوص یکی دیگر از فعالیت‌های راهبرد عرصه‌های علمی و پژوهشی در بسیج اساتید اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی مانند جمعیت، تمدن نوین اسلامی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی یکی دیگر فعالیت‌های بسیج اساتید است که در راهبرد عرصه‌های علمی و پژوهشی انجام می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: حدود 20 کارگاه در دانشگاه‌ها توسط بسیج اساتید تشکیل شد و هرساله سازمان بسیج اساتید استان اصفهان حداقل 2 کارگاه تخصصی را برای خواهران و یا مشترک دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در خصوص راهبرد جنگ نرم گفت: در این راهبرد بسیج اساتید برای مقابله با جنگ نرم دوره‌های آموزشی و تخصصی را با تدریس استاد متخصص در این رشته برگزار می‌شود که 5 هزار استاد بسیجی دوره‌های عمومی جنگ نرم را طی کرده‌اند و تربیت شده‌اند.

وی ابراز کرد: این استادان بسیجی که این دوره‌ها را طی کردند افسران جنگ نرم هستند و وظیفه دارند که دوره‌های آموزشی را برای دانشجویان برگزار کنند که بسیج اساتید استان اصفهان 20 استاد متخصص در این رشته را دارد.

احساندوست فعالیت‌های بسیج اساتید در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:بسیج اساتید در حال اجرای پروژه مطالعاتی و تهیه سند ملی استان در 3 عرصه تولید، اشتغال و صادرات است که تیم بسیج اساتید قرار است تا پایان سال جاری این پروژه را به اتمام برسانند که سند خوبی برای استادان می‌شود تا بتوانند اعتبارات سیاسی و اقتصادی را جهت دهند.

وی در پایان تصریح کرد: از تابستان امسال کارگروه تمدن نیروی بسیج اساتید کار خود را آغاز خواهد کرد تا بسیج اساتید بتواند بخشی از وظیفه خود را در تمدن نیروی انسانی ایفا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها