یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت به جای اخراج نیروی متخصص، راه ورود بازنشسته‌ها را ببندد

به جای اینکه زیر نفت مطرح کنند نیروهای مازاد در صنعت نفت داریم ممنوعیت نیروهای بازنشسته را در نظر بگیرد و از جوانان نخبه و خوشفکر در صنعت مهم اقتصادی بهره بگیرد.
کد خبر: ۸۶۹۷۲۸۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

یاسین فروغی زاده اقتصاددان و دکترای اقتصاد در حوزه نفت و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آقای زنگنه در مجلس  100 هزار نیروی انسانی در صنعت نفت را مازاد دانسته اظهار داشت: صنعت نفت در وزارتخانه به عنوان شاهرگ اصلی اقتصادی است و به عنوان یک صنعت مادر تلقی می شود، طبیعی است که نیروهای انسانی متعهد، متخصص بیشتری را باید در خود جای دهد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید با بکارگیری نیروهای انسانی بیشتری مقدور است افزود: با توجه به اینکه آقای زنگنه بارها مبنای وزارتخانه نفت را افزایش تولید نفت قرار داده است لذا افزایش نیروهای انسانی ضروری است و از آنجایی که باید صنایع پایین دستی رشد یابد بکارگیری مهندسین و کارشناسان مرتبط مازاد نیست بلکه اقدامی موثر است.

فزروغی زاده بیان داشت: به جای اینکه وزیر نفت مطرح کنند نیروهای مازاد در صنعت نفت داریم ممنوعیت نیروهای بازنشسته را در نظر بگیرد و از جوانان نخبه و خوشفکر در صنعت مهم اقتصادی بهره بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه صنایع پایین دستی رشد لازم را ندارد گفت: آقای زنگنه باید تدابیر لازم جهت گسترش صنعت نفت و صنایع پایین دستی را گسترش دهد و تکنولوژی مربوط به صنعت نفت را افزایش و توسعه دهد.

این اقتصاددان در خاتمه افزود: آقای زنگنه در جذب نیروی انسانی در وزارت نفت تغییر نگرش و سیاست مربوطه را در نظر بگیرد تا نیروهای جوان و متخصص را استفاده کند و بتوانند موجب توسعه صنعت نفتی شود.

ارسال نظرات