خبرهای داغ:
معاون بهره‌برداری عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: برای نخستین بار در کشور فرد خیری در شیراز 100 میلیارد تومان وجه نقد را وقف فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به محرومان کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۷۲۳۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

الیاس رضایی در حاشیه رونمایی از طرح یاوران واقفان خیراندیش در این شهر از وقف 100میلیارد تومانی یک خیر در شیراز که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است خبر داد و در سخنانی اظهار داشت: بیش از یک‌سوم شیراز و 12 هزار هکتار از اراضی این شهر  موقوفه است که نشان از اهمیت این سنت حسنه در استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح یاوران واقفان خیراندیش به‌صورت آزمایشی در سال گذشته، درآمد اداره کل اوقاف و امور خیریه از موقوفات از 200 میلیون به 2 میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از موفقیت این طرح است.

معاون بهره‌برداری عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: بیش از 50 هزار مستأجر در شیراز مخاطب اداره کل اوقاف و امور خیریه هستند که هیچ‌گونه وجهی را پرداخت نکرده‌اند و اگر به این طرح بپیوندند زمینه مشارکت مردم در موقوفات افزایش خواهد یافت.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شیراز نیز در ادامه بهره‌برداری از این طرح در سخنانی اظهار داشت: اجرای طرح یاوران واقفان خیراندیش گامی در راستای رسیدن به جامعه الهی و دینی در ایران اسلامی به‌ویژه استان فارس است.

حجت‌الاسلام محمد صمدانی خاطرنشان کرد: این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی این ناحیه در راستای اجرای سنت حسنه وقف صورت گرفته که با استقبال تعداد بسیاری از شهروندان روبه‌رو شده است.

وی در مورد سرقت اخیر چند قطعه کاشی نفیس مسجد نصیرالملک شیراز تصریح کرد: برای جلوگیری از چنین سرقت‌هایی با هزینه‌ای افزون‌بر 45 میلیون تومان دوربین مداربسته در این مسجد نصب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها