خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) گفت: آمریکا دشمن شماره یک ما است و هرگز دست از توطئه علیه ما بر نمی دارد.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۸۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

حجت الاسلام  شعبان تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع)قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و پرداختن به موضوع برجام از دیدگاه‌ها و بخش‌های مختلف اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب از دیدگاه و موضعی پدرانه و حکیمانه و نیز با دیدگاهی جامع در روز سه شنبه در دیدار با مسئولان اظهار نظر هایی کردند که علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن در داخل ، تعجب جهانی را نیز در پی داشته است.

وی ادامه داد: رهبر در اعلام موضعی انقلابی فرمودند که ما به عهد خود وفا می کنیم چون دستور قرآن است ولی زمانی که طرف مقابل بخواهد برجام را نادیده بگیرد و به گفته آنها آن را پاره کند ما این قرار داد را آتش می زنیم.

تقی خانی عنوان کرد: این همان موضعی بود که انتظار می رفت مسئولان داشته باشند ولی اکنون که رهبر آن را بیان کرده اند یعنی این نظر همه است.

وی افزود: برجام را باید از دریچه درست نگریست و صفر تا صد آن را کامل در نظر گرفت، این توافق نامه نه آن فتح الفتوحی است که برخی می پندارند و نه ترکمان چای است که برخی بیان می کنند، طرف ایرانی با امید و با نظر به توفیقات دست به مذاکره برد و رهبر نیز با بیان اینکه خوشبین نخواهند بود اجازه این مذاکره را صادر کردند.

تقی خانی تشریح کرد: ماهیت گفت وگو خوب بود ولی باید همواره این موضوع سرلوحه قرار می گرفت که رابطه ما و آمریکا به تعبیر رهبر معظم انقلاب رابطه گرگ و میش است، نقص های بسیاری در درون مفاد این قرار داد وجود دارد که می تواند ضربه زننده باشد.

وی اضافه کرد: برجام  خوبی هایی هم داشت از جمله آنکه همه  خصوصا آن عده اندکی که همه خوبی ها را در دوستی با آمریکا می دانستند آگاه شدند که موضع این کشور همواره استبداد و زور گویی خواهد بود و هر گز با ایران که ظلم ستیز است کنار نخواهد آمد.

این مقام مسئول تشریح کرد: ما هرگز آغاز گر دشمنی نبوده ایم و هرگز نیز سر دشمنی با کسی نداشته ایم بلکه این خود آمریکا بود که از ابتدای انقلاب به تشویق منافقان و فتنه گران می پرداخت و خود آمریکا برای اولین بار با ایران قطع را بطه کرد.

وی افزود: رهبر می خواستند همه افکار داخلی متوجه این موضوع بشوند که عدم برقراری ارتباط با آمریکا از سر لجاجت نیست، آمریکا خوی سگی دارد، اگر به دنبال بروی فرار می کند و اگر فرار کنی به تو حمله می کند، به نظر می رسد این مذاکرات ذهن همه را به خوبی در این مورد روشن کرده است که آمریکا هیچ زمانی با ایران کنار نیامده، در برابر قول ها و وعده هایش بی مسئولیت می باشد و در عین توافق هرگز به وعده های خود عمل نمی کند.

تقی خانی اذعان کرد: ما در این توافق ضرر های زیادی داشتیم از جمله این که فردو تقریبا تعطیل شد و صنایع اراک نیز نابود گردید ولی در عین حال این حقیقت امروز برای همه واضح و مشخص است که آمریکا مانند همیشه شیطان است و دروغ گفته و نیز از سایرین سوء استفاده می کند.

تقی خانی در بخش پایانی این گفت وگو تاکید کرد: نباید با سادگی با آمریکا برخورد کرد، مومن باید تیز هوش و زیرک باشد، این چیزی است قرآن می خواد مومن به آن جامه عمل بپوشاند و در برابر دشمنانش  با همان خو برخورد کند، امروز دشمن شماره یک ما در تمامی زمینه ها آمریکا است و ما باید با هوشمندی و در کمال درایت با آنها رو به رو شویم.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها