رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

124هزار تن واردات برنج در دو ماه!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: دو ماهه امسال 124 هزار تن برنج وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 20 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۶۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،واردات بی‌رویه سبب به بار آوردن خسارت در تولید محصولات به‌ویژه برنج می‌شود که سبب ضربه زدن به تولید داخل و هدررفت تلاش کشاورزان می‌شود.

برنج از جمله محصولات استراتژیک کشاورزی است که وزارت جهاد کشاورزی هر ساله برای واردات آن تعرفه‌ واردات را قبل از برداشت محصول در کشور وضع می‌کند تا سبب کنترل واردات شود و این تعرفه امسال همانند سال گذشته 40 درصد تعیین شده است.

این روزها بحث واردات برنج داغ است و خبرهای متفاوتی از واردات بی‌رویه به گوش می‌رسد در حالی‌که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران معتقد است واردات برنج در سال 94 کاهش 37 درصدی نسبت به سال 93 داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: دو ماهه امسال 124 هزار تن برنج وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 20 درصدی داشته است.

دلاور حیدرپور افزود: سالانه 2 میلیون و 800 هزار تن برنج در کشور نیاز است که تنها قادر به تولید 2 میلیون تن هستیم و 800 هزار تن کسری نیاز کشور است که با واردات باید جبران شود.

وی ادامه داد: دولت از دو سال گذشته با جدیت در بحث واردات برنج ورود پیدا کرده، به گونه‌ای که از اواخر سال گذشته تاکنون بازار از ثبات قیمتی خوبی برخوردار است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: قطعاً برنج داخلی از کیفیت بالاتری نسبت به برنج‌های خارجی برخوردار است و پخت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه مصرف‌کننده متناسب با اقتصاد خانوار نوع برنج خود را انتخاب می‌کند، گفت: علاقه‌مند نیستیم قیمت برنج داخلی آن‌قدر افزایش داشته باشد تا مصرف‌کننده قدرت خرید نداشته باشد.

به گزارش فارس، برنج از جمله زراعت‌های پرمشقتی است که در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی از هزینه‌های تولید بالایی برخوردار است و امیدواریم واردات این محصول بنا به گفته مسؤولان با شروع فصل برداشت ممنوع شود و خستگی کشاورزان با واردات این محصول بر تن‌شان نماند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار