مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد

آلودگی هوا در اراک 6 برابر حد استاندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با تداوم استقرار ریزگردها وضعیت کیفی هوای شهر اراک برای سومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت به طوری که ساعت 8 صبح امروز میزان ذرات معلق 225 میکروگرم بر مترمکعب و بیش از شش برابر استاندارد گزارش شده است.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به ناسالم بودن کیفیت هوای امروز کلانشهر اراک اظهار داشت: کیفیت هوای اراک امروز برای سومین روز متوالی برای تمام گروه‌های سنی در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش، کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته عدد 188 بوده که در نهایت کیفیت هوای ناسالم گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از روز جمعه با ورود ریزگردها به آسمان شهرستان شاهد کیفیت نامطلوب هوا بودیم و صبح امروز نیز میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در به 225 میکروگرم بر مترمکعب رسید که این میزان بیش از شش برابر حد استاندارد است.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین امروز وضعیت هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم گزارش شده است که توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل بپرهیزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار