خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۶۹۷۱۳۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

حجت الاسلام والمسلمین قلی زاده در گردهمایی مصون سازی فرهنگی سپاه شیروان گفت:حضور در مراکز فرهنگی ،مساجد و هیئت های مذهبی،فعال کردن ضابطین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ازجمله راه های مصون سازی فرهنگی است.

 

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج شیروان؛حجت الاسلام والمسلمین قلی زاده امام جمعه فاروج در گردهمایی مصون سازی فرهنگی که با حضور پاسداران و کارکنان سپاه شیروان برگزار شد با اشاره به فضائل و کرامات ماه مبارک رمضان گفت: در روایات و احادیث آمده است شب های آن با فضیلت ترین شبها و روز های آن با فضیلت ترین روزهاست.

وی افزود: خداوند عزیز علاوه بر رزق معنوی قرائت و تدبر در قرآن کریم سفره با فضیلت ولایت را نیز گشوده است.

قلی زاده با اشاره به سخن امام راحل (ره) که فرمود عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید گفت: دو گروه از انسان ها در جنات اعلی قرار می گیرند یکی آنکه در مسیر گناه قرار بگیرند و گناه مرتکب نشوند و دوم گروهی که برای خشیت خداوند کمر خم کنند و با عبادت از برکات ماه های مختلف استفاده می کنند.

امام جمعه فاروج با اشاره به جاهلیت مدرن و ولنگاری های فرهنگی جامعه گفت: جاهلیت مدرن یعنی همان اعمالی که قبل از اسلام انجام می شد به شکل مدرن تر و حتی بدتر و اسف بارتر در عصر ما صورت می پذیرد.

حجت الاسلام قلی زاده افزود: علارغم اینکه حضرت آقا در مقوله فرهنگ دغدغه های فراوانی دارند و بارها اعلام کرده اند اما متاسفانه ولنگاری های فرهنگی در جامعه ما مشهود است و عده ای از مسئولین و مراکز فرهنگی نیز نسبت به این قضیه بی تفاوت هستند.

قلی زاده ادامه داد: حضرت آقا بارها در سخنرانی های مختلف به تهاجم فرهنگی ،ناتوی فرهنگی،شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم اشاره کرده اند ولی متاسفانه در موضوع فرهنگ یک عده وظیفه خود را فقط در نوشتن مقاله و کتاب می دانند و عده ای دیگر بی تفاوت نسبت به اصل مسئله هستند و هنوز اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه در مقوله فرهنگ باید یک قرارگاه فرهنگی ایجاد کرد گفت: بنا به فرمایشات حضرت آقا نمازجمعه قرارگاه فرهنگی هر شهرستان است.

قلی زاده اظهار داشت: این بدین معناست که ما در یک جنگ فرهنگی به سر میبریم و باید یک مرکز فرماندهی و قرارگاهی برای هدایت این مبارزه در هر شهرستان باشد که نمازجمعه بعنوان قرارگاه از سوی حضرت آقا معین شده است.

وی ادامه داد: سبک زندگی مردم ما احتیاج به بازنگری دارد چراکه ولنگاری در پوشش،تجمل گرایی،مصرف گرایی و مواردی از این قبیل روز به روز بیشتر می شود و دوری از دستورات و قوائد اسلام و دین افزایش بداخلاقی ها و جرائم را در جامعه به دنبال داشته است.

امام جمعه فاروج با بیان این مطلب که باید در مقوله فرهنگ سرمایه گذاری شود نه اینکه از بودجه آن کم کرد افزود: متاسفانه هرجا که بودجه کم می آوریم از بودجه و سرانه مراکز فرهنگی کم می کنیم و این یکی از موانع بر سر راه کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی کشور باید خود را مخاطب بیانات حضرت آقا بدانند و در انجام امورات فرهنگی هم افزایی و هم پوشانی داشته باشند و بازخوردها را نیز مورد بررسی قرار دهند تا نتایج مطلوب بدست آید.

قلی زاده حضور در مراکز فرهنگی و مساجد و هیئت های مذهبی،فعال کردن ضابطین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از راه های مصون سازی فرهنگی عنوان کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها