خبرهای داغ:
نویسنده و شاعر جهرمی از نگارش کتابی با نام «شناسنامه شیدایی» و «حماسه نام کوچک توست» خبر داد و گفت: این دو کتاب به تاریخ حماسی و انقلابی جهرم با تکیه بر تبیین نقش روحانیت در مبارزات انقلاب می‌پردازد.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۳۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

عبدالرضا کوهمال جهرمی  از نگارش کتابی با نام «شناسنامه شیدایی» و «حماسه نام کوچک توست» خبر داد و اظهار داشت: در شناسنامه شیدایی به ویژگی‌های حماسی این شهر با تکیه بر کارنامه اردشیر بابکان و شاهنامه تا زمان معاصر پرداخته شده است.

وی گفت: این کتاب 700 صحفه‌ای که مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند تاریخ جهرم و حماسه‌های مردم این شهر را در زمان‌های مختلف از جمله حمله افغان‌ها به ایران، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به طور خاص نشان می‌دهد.

کوهمال جهرمی افزود: تمامی مطالب این کتاب مستند و از مرکز اسناد انقلاب اسلامی گرفته شده و تصاویر اسناد هم در کتاب گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در مبارزات مردم جهرم کتمان نشدنی است، بیان کرد: در این کتاب به نقش آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری و آیت‌الله آیت‌اللهی در قیام‌های قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس به طور خاص توجه شده است.

این نویسنده و شاعر جهرمی با بیان اینکه به دوران دفاع مقدس به شکل ویژه در این کتاب پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: چگونگی تشکیل سپاه در جهرم و لشکر المهدی در این شهر و حماسه‌ها و تعداد شهدای این لشکر از جمله مواردی است که به شکل مبسوط به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه انتشارت مصلی جهرم این کتاب را چاپ می‌کند، تصریح کرد: هدف استفاده از انتشارات محلی برای چاپ کتاب تقویت چاپخانه‌ها و نشرهای شهرستانی است.

کوهمال جهرمی از چاپ کتاب «حماسه نام کوچک توست» خبر داد و گفت: این کتاب در حال تدوین است و به طور خاص به فعالیت‌های آیت‌الله آیت‌اللهی در جریان مبارزات انقلاب اسلامی در جهرم می‌پردازد.

این نویسنده و شاعر جهرمی افزود: در این کتاب بیش از هزار واقعه تاریخی مربوط به زمان انقلاب با ذکر تاریخ دقیق آن با استفاده از مرکز اسناد و روزنامه‌های آن زمان استخراج و ذکر شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نوشته شده است اظهار داشت:  این کتاب‌ها به همراه 6 کتاب دیگر با موضوع دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در جهرم رونمایی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها