خبرهای داغ:
در نشست هم اندیشی مدیران تامین اجتماعی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان عنوان شد؛
نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان تامین اجتماعی با نمایندگان منتخب مجلس دهم شورای اسلامی استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۸۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در این نشست ضمن خیرمقدم گویی و آرزوی توفیق برای منتخبین دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از گسترده ترین دستگاههای خدماتی کشور است که پوشش بیمه ای و اجرای تعهدات و حمایتهای قانونی از بیمه شدگان از دغدغه های جدی مدیران و کارکنان این سازمان می باشد.

وی با اشاره به سیزده میلیون بیمه شده در این سازمان و ارتقا کمی و کیفی خدمات و تعهدات ارائه شده به مخاطبان سازمان گفت: در سالهای جاری شاهد ارتقای سطح خدمات بیمه ای و درمانی در کشور بوده ایم به گونه ای که درمان که یکی از هزینه بر ترین بخشهای سازمان است با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمانی پرداخت شده به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی امسال بالغ بر 72هزار میلیارد تومان اجرای تعهدات در بخش بیمه ای و درمان را به عهده داشته که به طور میانگین ماهیانه بالغ بر 4هزار و 200میلیارد تومان ماهیانه بابت تعهدات خود به بیمه شدگان پرداخت میکند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 4هزار و 200میلیارد تومان تجهیز منابع صورت گرفته که این رقم شامل سه هزار میلیارد تومان پرداخت مستمری بگیران و هزار میلیارد تومان در بخش درمان و 200میلیارد تومان سایر هزینه ها بوده است.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به بدهی حدود یکصد هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان خطاب به نمایندگان مجلس خواستار همراهی و همیاری نمایندگان با این سازمان در جهت تداوم اجرای تعهدات و پویایی این سازمان شد و گفت: هم اکنون که برنامه ششم توسعه در مجلس در حال بررسی و تدوین است نمایندگان محترم با نگاه واقع گرایانه و آینده نگر نسبت به این سازمان که حامی کارگر و نیروی مولد جامعه و همچنین یاری گر صنعت و تولید است ضروریست این سازمان را در اجرای تعهدات خود با وضع قوانین جدید در راستای پویایی و تعالی یاری رسانند.

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر سه میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان هستند که در موعد مقرر حقوق خود را وصول کرده اند که در صورت تداوم وضع موجود و ناهمگونی در ورودی و مصارف این سازمان متاسفانه شاهد فاجعه ای بزرگ در کشور خواهیم بود.

تاج الدین افزود: ایجاد فضای آرامش، دوری از مسائل حاشیه ای، ایجاد برنامه ها و سیاست های نوین، ارتباط با شرکای اجتماعی سازمان و اجرای تعهدات و گسترش چتر حمایتی نسبت به افراد تحت پوشش از جمله اهداف کلان این سازمان بوده است.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس سازمان تامین اجتماعی را در تراز ملی ببینند. ما خواستار نگاه حمایتی و امدادی نیستیم و سازمان تامین اجتماعی بر اساس محاسبات پرداختی های بیمه شدگان، متعهد به خدمات و پوشش بیمه ای است.

تحقق تامین اجتماعی الکترونیک و صدور کارت سلامت برای بیمه شدگان

دکتر رضا امینی مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی در سخنانی در ین نشست به 41میلیون نفر بیمه شده، سه میلیون نفر مستمری بگیر و بیمه بیکاری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ظرف ده سال گذشته جمعیت بازنشسته و مستمری بگیر این سازمان سه برابر شده و از طرفی ورودی بیمه شدگان کاهش یافته است که این مهم معضلاتی را برای تداوم اجرای تعهدات سازمان ایجاد کرده است.

وی افزود: در سال 1364 نسبت بیمه شده به بازنشسته 27 به 1 بوده که این رقم هم اکنون به 8/5 بیمه پرداز به 1 بازنشسته رسیده است که این زنگ خطر و بحران را برای این سازمان به صدا در آورده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تا کنون در موعد مقرر نسبت به پرداخت حقوق مستمری بگیران و اجرای تعهدات خود اهتمام ویژه داشته است به گونه ای که هم اکنون ماهانه بالغ بر 5هزار میلیارد تومان تجهیز منابع برای تامین مصارف نموده است.

مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی در ادامه به افزایش رضایت مندی بیمه شدگان و مخاطبان سازمان در سالهای جدید اشاره کرد و گفت: این سازمان با بهره گیری از خدمات نوین و فناوری اطلاعات نقش مهمی در جلب رضایت مندی بیمه شدگان داشته و با بهره گیری از تامین اجتماعی الکترونیک از میلیون ها بار مراجعه مخاطبین به واحدهای اجرایی جلوگیری شده است که این مهم نقش بسزایی در مدیریت هزینه ها و جلب رضایت مندی داشته است.

دکتر امینی با اشاره به استقرار بیش از هزار واحد بیمه ای در سراسر کشور گفت: به دنبال تحقق((تامین اجتماعی الکترونیک)) هستیم که در این روش مدل چند وظیفه ای برای سازمان دیده شده و بیمه شدگان با تشکیل پرونده الکترونیک از خدمات نوین و سهل الوصول سازمان تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: با تحقق تامین اجتماعی الکترونیک چندین میلیون مترمربع فضای فیزیکی واحدهای اجرایی این سازمان آزاد می شوند.

دکتر رضا امینی مشاور مدیرعامل و مدیرعامل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی خطاب به نمایندگان مجلس خواستار کمک مجلس به استقلال، دوام و بقای صندوق تامین اجتماعی شد و گفت: در کشورهای پیشرفته با ایجاد نظام های تامین اجتماعی فقر را از جامعه خود بیرون کردند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در ایران هم اکنون دارای برنامه و قوانین و مقررات پویا بوده که تداوم اجرای تعهدات و پویایی این سازمان در گرو همراهی دولت و مجلس می باشد.

وی از استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور یاد کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان با نوسازی و احداث مراکز بیمه ای و درمانی و همچنین استقرار کارگزاری ها و شعب اقماری نقش مهمی را در رضایت مندی بیمه شدگان داشته است.

تحقق صد درصدی فرامین ستاد اقتصاد مقاومتی در تامین اجتماعی استان اصفهان

علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست با اشاره به پوشش 65 درصدی جمعیت استان اصفهان از حمایت ها و خدمات سازمان تامین اجتماعی گفت: هم اکنون بالغ بر 3میلیون و 300هزار نفر از جمعیت استان از حمایت های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی برخوردارند.

وی افزود: در استان اصفهان هم اکنون یک میلیون و 97 هزار بیمه پرداز و 218هزار و 500نفر مستمری بگیر وجود دارد که در سال گذشته 28 هزار و 300میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان پرداخت شد.

وی به 19هزار و 500 پرونده مقرری بیمه بیکاری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 1850میلیارد ریال به مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان پرداخت شده است.

دادخواه افزود: ارائه خدمات بیمه ای در استان اصفهان از طریق 43 شعبه بیمه ای، 23 شعبه اقماری، 16 کارگزاری و 1370 کارمند شاغل در واحدهای اجرایی استان صورت می پذیرد.

دادخواه افزود: در استان اصفهان ماهانه بالغ بر یکصد هزار لیست بیمه به صورت اینترنتی دریافت می شود و هم اکنون در این استان 8هزار و 800کارگاه فعال و 110هزار کارفرما طرف قرارداد این سازمان هستند.

دادخواه در ادامه با اشاره به ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی گفت: صد درصد فرامین اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان محقق شده و با ابلاغ آئین نامه بخشودگی جرائم کارفرمایان و همراهی و همیاری با کارگاههای کوچک و زود بازده، این سازمان گامهای موثری در بهبود فضای کسب و کار برداشته است.

دادخواه افزود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای این قانون بالاترین سطح همکاری را با کارفرمایان کارگاههای کوچک و متوسط زود بازده داشته و لیست حق بیمه این کارگاهها را دریافت می کند.

وی ادامه داد: در اجرای فرمان دوم ستاد اقتصاد مقاومتی، این سازمان جرائم کارفرمایان خوش حسابی را که ظرف مدت یک سال اصل جرائم خود را پرداخت کنند مشمول بخشودگی 100درصد بیمه ای خواهند شد.

دادخواه ادامه داد: کارفرمایانی که طی 18 قسط معوقات خود را پرداخت کنند مشمول 85 درصد و کارفرمایانی که طی 36 قسط پرداخت کنند مشمول 50 درصد بخشودگی جرائم می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه به اجرای صد در صد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که مربوط به سازمان تامین اجتماعی می باشد اشاره کرد و گفت: تا کنون 104مورد پرونده مربوط به مسائل بیمه ای کارفرمایان از طریق این شورا حل و فصل گردیده و این سازمان بالاترین سطح همکاری را با فعالان اقتصادی، تشکل های کارفرمایی و صنعتگران و کارفرمایان دارد.

30 هزار متر مربع فضای درمانی در استان احداث و بازسازی شد

دکتر علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست با اشاره به ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان از طریق سه بیمارستان و 26 پلی کلینیک گفت: در سال گذشته این مدیریت اقدام به نوسازی و بهسازی واحدهای درمانی ملکی نموده است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر 30هزار متر مربع فضای درمانی ملکی در استان احداث و بازسازی شده است.

دکتر اعتصام پور به ارائه خدمات درمانی از طریق خرید خدمت از بیش از 10هزار واحد درمانی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در درمان غیرمستقیم این مدیریت با بیمارستانها، درمانگاهها، فیزیوتراپی،سونوگرافی،آزمایشگاه، داروخانه، پزشکان عمومی و متخصص در سطح استان به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کند.

اعتصام پور افزود: حضور موثر مدیریت درمان تامین اجتماعی در شورای هماهنگی درمان استان بستر مناسبی را برای ارتقا سطح خدمات درمانی به بیمه شدگان و مراجعین فراهم نموده است.

وی گفت:طرح های عمرانی زیادی در سطح استان در حال اجراست که با بهره برداری از آن سطح رضایت مندی بیمه شدگان به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: احداث پلی کلینیک و هتلینگ درمانی بیمارستان غرضی، نوسازی اورژانس و راه اندازی بخش ان آی سی یو و هتلینگ بیمارستان شریعتی، نوسازی اورژانس بیمارستان فاطمه زهرا س و احداث درمانگاه شهر نجف آباد و راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش اورژانس، دومین کمیسیون مستقل، راه اندازی مرکز ارجاع و پلی کلینیک تخصصی بازنشستگان، راه اندازی اولین پژوهشکده مشترک دانشگاه آزاد نجف آباد و سازمان تامین اجتماعی از جمله اقدامات عمرانی این مدیریت می باشد.

وی به صدور سند 32 هزار متر از اراضی کنار سالن اجلاس اصفهان به نام این سازمان جهت ساخت بیمارستان میلاد 4 اشاره کرد و خواستار حمایت مجلس از این سازمان جهت تسریع در ساخت و بهره برداری از این مرکز بزرگ درمانی شد.

لزوم تقویت سازمان تامین اجتماعی برای تحقق عدالت اجتماعی

دکتر حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست خواستار درک واقعی وضعیت اقتصادی کشور و درک واقع بینانه از مسائل کارگری و کارفرمایی شد و گفت: همه نمایندگان با همه توان خود باید به دنبال احقاق حقوق سازمان تامین اجتماعی باشند چرا که این سازمان به شریف ترین قشر مملکت که همانا کارگران باشند خدمات ارائه می کند.

دکتر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در مذهب ما به جایگاه کارگر توجه ویژه ای شده و پیامبر بر دستان کارگر بوسه زده و رعایت حقوق کارگران به عنوان یک فرهنگ وظیفه ماست.

دکتر عابدی افزود: به سهم خود از همه تلاش برای تقویت جایگاه بیمه و صندوق تامین اجتماعی بهره خواهم گرفت و گسترش چتر امنیت اجتماعی که بستر ساز تحقق عدالت اجتماعی است را در جامعه رواج خواهیم داد.

وی ادامه داد: از نزدیک شاهد اقدامات و افزایش سطح خدمات این سازمان بویژه در بخش درمان بوده و از پرسنل و مدیران این سازمان تشکر و قدردانی میکنم.

عابدی افزود: با همفکری و هم افزایی میان دولت ، مجلس و سازمان تامین اجتماعی قطعا شاهد تعالی و توفیق این سازمان در بالابردن سطح خدمات و اجرای تعهدات خواهیم بود.

تحول عظیم در خدمات سازمان تامین اجتماعی

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستانهای نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در سخنانی از اقدامات دو سه سال اخیر سازمان تامین اجتماعی در این دو شهرستان به عنوان «تحول عظیم» یاد کرد و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد توجهات جدی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و مخاطبان سازمان هستیم و در دو شهرستان نجف آباد و تیران و کرون شاهد افتتاح و کلنگ زنی های عمرانی بسیاری بوده ایم.

ابوترابی افزود: نوسازی و بهسازی اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا س که از بیمارستانهای ملکی این سازمان می باشد و همچنین احداث ساختمان های جدید بیمه ای و درمانگاه شهزستان نجف آباد، کلنگ زنی درمانگاه و پیشرفت رو به رشد درمانگاه تیران و کرون از جمله اقدامات عمرانی این سازمان در حوزه انتخابیه می باشد که جای تقدیر و تشکر از مدیرعامل و مدیران ستادی و استانی این سازمان دارد.

ابوترابی در ادامه با اشاره به میزان ورودی و مصارف سازمان تامین اجتماعی و فضای حاکم بر اقتصاد کشور خواستار توجه جدی دولت و پرداخت بدهی دولت به این سازمان شد و گفت: اگر دولت و مجلس چاره ای نیندیشند تامین اجتماعی بالقوه به تامین اجتماعی بالفعل تبدیل خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: وصول طلب بالغ بر یکصد هزار میلیارد تومان از دولت سهل الوصول نخواهد بود و مجلس و دولت باید با تدابیر ویژه در صدد رفع مشکل و برنامه ریزی برای تداوم خدمات این سازمان انجام دهد. در غیر این صورت صندوق تامین اجتماعی مانند صندوق بازنشستگان فولاد ورشکسته و در ردیف بودجه بگیران دولت و مجلس قرار خواهد گرفت که این خطر بزرگی برای اقتصاد جامعه و کشور است.

ابوترابی در ادامه خواستار تحقق طرح بیمه سلامت ایرانیان شد و گفت: در شهرستان نجف آباد کاشی نیلو با بحران مواجه شده و 500کارگر از 800پرسنل این کارخانه مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند که امیدواریم در اسرع وقت مشکلات صنعت کاشی و این کارخانه مرتفع گردد.

لزوم ایجاد منابع پایدار برای سازمان تامین اجتماعی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در این نشست در سخنانی خواستار ایجاد منابع پایدار و برقراری امنیت شغلی برای کارگران شد و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و متعلق به کارگران و کارفرمایان است و دولت و مجلس باید این صندوق را جهت پویایی و ایجاد امنیت اجتماعی حمایت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طلب یک هزار میلیارد تومانی این سازمان از دولت گفت: این طلب مربوط به یک سال نبوده و در طی دو سه دهه به این میزان رسیده و پرداخت آن در این شرایط اقتصادی توسط دولت امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید با همراهی و همفکری دولت، مجلس و این سازمان برنامه ای برای پویایی و دوام و بقای این صندوق دیده شود و از وضع قوانینی که به این سازمان ضرر می رسانند جلوگیری کنیم.

وی از دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیری شایسته، لایق و صادق یاد کرد و گفت: مدیران ستادی و استانی سازمان تامین اجتماعی همگی مورد وثوق نماینده مجلس هستند و من از مجموعه خدمات مدیران استان و ستادی این سازمان کمال امتنان را دارم.

وی در ادامه به وضعیت واحدهای بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرستانهای شاهین شهر و میمه و دولت آباد پرداخت و گفت: با احداث و تجهیز واحدهای بیمه ای و درمانی شاهد ارتقا رضایت مندی بیمه شدگان در این شهرستان ها هستیم.

وی در ادامه خواستار اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان واجرای قانون الزام درمان بیمه شدگان و بازنشستگان شد.

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خواستار تدوین یک برنامه کلان از سوی سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات اقتصاد، اشتغال و فرهنگ شد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با گستردگی و تنوع خدمات باید دارای یک برنامه جامع اقتصادی فرهنگی و اجتماعی باشد و مجلس از چنین سازمانی نهایت حمایت را خواهد داشت.

وی به گستردگی وسعت شهرستان های نایین و خور و بیابانک اشاره کرد و گفت: حدود یک سوم وسعت استان را شهرستان های نایین و خور و بیابانک تشکیل داده اند که میطلبد فضاهای بیمه ای و درمانی در این دو شهرستان ارتقا یابد.

وی به هنر قالی بافی و وجود معادن در این دو شهرستان یاد کرد و گفت: بیمه قالی بافی اخیرا با مشکلاتی مواجه شده است که خواستار رفع این مشکلات هستیم.

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته خواستار نوسازی درمانگاه بوعلی این شهرستان شد و گفت: در شهرستان خمینی شهر بالغ بر 170هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

ابطحی در ادامه بر ضرورت بازنگری در میزان پرداختی های مستمری بگیران جزئی شد و گفت: بسیاری از مستمری بگیران جزئی توان اشتغال جدید را نداشته و میزان دریافتی آنان بسیار ناچیز است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این نشست خواستار افزایش ساعات کار واحدهای درمانی این سازمان در این شهرستان شد و گفت: بازنگری در بیمه های کارگران ساختمانی و قالی بافان از دغدغه های مردم در حوزه انتخابیه فلاورجان می باشد.

مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در این نشست از خدمات این سازمان در حوزه انتخابیه تقدیر نمود و خواستار همکاری هرچه بیشتر سازمان تامین اجتماعی با کارگران و کارفرمایان به ویژه در واحدهای معادن و صنایع معدنی در این شهرستان شد.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در ادامه این نشست از خدمات سازمان تامین اجتماعی تقدیر کردند.

در ادامه این نشست احمدرضا معینی عضو شورای عالی کار، فتح الله شاهزمانی رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان، اصغر برشان دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان و رحمانی رییس جامعه اسلامی کارگران استان اصفهان به بیان مشکلات و طرح دیدگاههای خود پیرامون مسائل بیمه ای، بازنشستگان و کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها