بالا بودن سوانح رانندگی طی سه ماه اول سال 95 در بوکان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهای عبوری همراه با طعم ترس و مرگ بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۲۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بالا بودن سوانح رانندگی طی سه ماه اول سال 95 در بوکان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهای عبوری همراه با طعم ترس و مرگ بوده است.

بوکان شاهراه ارتباطی میان شمال غرب، غرب و جنوب کشور است که به علت بروز تصادفات وهشتناک در مسیر های مواصلاتی آن طی سال های گذشته همواره جزو سوژه ها و تیترهای رسانه های منطقه ای بوده است.

شاید کمتر هفته ای طی سه ماه گذشته بوده که خبر کشته و مصدوم شدن عده ای مردم بی گناه در مسیر های این شهرستان در رسانه های محلی منتشر نشود، که این مهم نشان از وضعیت اسف ناک راه های این شهرستان است.

حادثه خونین تصادف مینی بوس در جاده بوکان -سقز، تصادف و کشته شدن چندین نفر در مسیر بوکان به میاندواب، و ده ها مورد دیگر از سوانح رانندگی که طی سه ماه گذشته بسیاری از خانواده های بوکانی و غیر بوکانی را داغ دار کرده این مسئله را به اثبات می رساند که جاده های این شهرستان نیاز به یک حرکت انقلابی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی دارند تا دیگر شاهد ریخته شدن خونی در کف آسفالت خود نباشند.

جاده بوکان_ میاندواب، بوکان _مهاباد، بوکان_شاهیندژ و بوکان_سقز و صدها کیلومتر راه روستایی که دارای مشکلات زیادی هستند هر ساله سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود.

در این رابطه مسئول فوریت های پزشکی بوکان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی در باره آمار سوانح رانندگی سه ماه اول سال جاری در این شهرستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ، 181 سانحه رانندگی در مسیر های مواصلاتی بوکان روی داده است که این میزان تصادف باعث مرگ 15 نفر از سرنشینان خودروها شده است.

طه قاسمی افزود: در سه ماهه اول سال جاری بیش از 762 ماموریت توسط پرسنل فوریت های پزشکی بوکان انجام شده که از این تعداد 181 نفر مربوط به سوانح رانندگی بوده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در جریان این سوانح 211 نفر مصدوم شدند که از این تعداد 25 مورد سرپایی و 176 نفر نیز توسط تکنسین های فوریت های پزشکی بوکان و همچنین مردم به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

طه قاسمی ادامه داد: متاسفانه در جریان این تصادفات 10 نفر از سرنشینان خودروهای حادثه دیده در دم جان خود را از دست دادند که نشان از افزایش فوتی های رانندگی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: 5 فوتی دیگر سوانح رانندگی در مسیر های مواصلاتی بوکان نیز توسط مردم و همچنین فوریت های پزشکی شهرستان های همجوار به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مسئول فوریت های پزشکی بوکان با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت در سه ماه اول سال جاری عنوان کرد: بيشترين تلفات حوادث رانندگي در فروردین مربوط به مسیر میاندواب به بوکان بوده که طی آن 18 مورد سانحه رانندگی روی داده است.

وی همچنین ادامه داد: مسیر شاهین دژ بوکان در اردیبهشت ماه با 6 مورد پر سانحه ترین مسیر جاده های بوکان بوده است.

قاسمی تصریح کرد: مسیر بوکان به سقز نیز با 10 مرگ رکوردار بیشترین حوادث رانندگی در خرداد ماه بوده است.

با نگاهی به این آمار می توان به وضعیت وحشت ناک جاده های بوکان پی برد و بی گمان مسئولان شهرستانی به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات موجود نخواهند بود و این مدیران استانی و همچنین کشوری هستند که می تواند با تصویب قوانین و لوایحی به داد مردم این منطقه از کشور عزیزمان ایران برسند.

ارسال نظرات