خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی خبر داد

آغاز ثبت‌نام مسابقات «مدهامتان» در آذربایجان غربی

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی از آغاز ثبت‌نام برای برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۰۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی اظهار داشت: یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» امسال نیز مانند سنوات گذشته با همت فعالان و خادمان مساجد همچنین همراهی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود که ثبت‌نام در این زمینه آغاز شده است.

وی از برگزاری مرحله استانی این جشنواره در آذربایجان غربی برای رشته‌های مختلف شامل قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد و افزود: حفظ در رشته‌های 20 جزء و کل قرآن برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برادران و خواهران بالای 18 سال عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اضافه کرد: همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر علاقه‌مندان می‌توانند به سایت جشنواره جوانان مساجد مراجعه کنند.

بیگی ادامه داد: جوانانی که برای شرکت در این جشنواره علاقه‌مند هستند با شماره تلفن‌های 33433103 داخلی 11، ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی تماس حاصل کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی بر ضرورت تامل در آیات نورانی قرآن کریم، کلام حضرت علی (ع) در خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه تاکید و تصریح کرد: تنها در این صورت می‌توانیم یک حکومت دینی به معنای واقعی کلمه داشته باشیم، بنابراین لازم است با کلام خدا و اولیای الهی مانوس شویم.

وی بر ضرورت تلاش برای تقویت ایمان و استحکام‌بخشی به باورهای دینی نسل جدید کشورمان تاکید و اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت نهفته در رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه‌های سمعی و بصری باید برای پاسخ‌‌گویی به سئوالات و ابهام‌های نسل جدید و در نهایت تقویت ایمان‌ و باورهای اعتقادی آنها گام برداشت.

این مسئول با اظهار به اینکه دشمنان دین مبین اسلام همچنین مخالفان انقلاب اسلامی ایران از هرگونه روش برای سست کردن باورهای دینی و عقاید ملت‌ها به ویژه مردم بزرگ ایران استفاده می‌کنند، بیان داشت: بنابراین ما در یک جنگ بی‌امان در حوزه فرهنگی قرار گرفته‌ایم.

بیگی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، خبرنگاران و معلمان را افسران جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: بنابراین باید با همه توان خود برای بی‌رمق کردن دشمن در این عرصه وارد عمل شده و از همه قابلیت‌های خود به صورت حداکثری استفاده کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت مصطفی چمران و بسیج اساتید قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: باید ضمن تلاش برای علم‌اندوزی و پیش بردن کشور در عرصه‌های سازندگی برای تقویت مکارم اخلاقی خود گام برداریم، که در این زمینه‌ انسان‌های وارسته زیادی به عنوان الگو و الهام‌بخش وجود دارد.


ارسال نظرات