خبرهای داغ:
رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

کشف 2000 ثوب البسه خارجی قاچاق در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف 2 هزار ثوب البسه خارجی قاچاق در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۰۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سامان غنی‌زاده اظهار داشت: ماموران انتظامی آذربایجان غربی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی این استان موفق به کشف دو محموله قاچاق البسه خارجی در این استان شدند.

وی ادامه داد: این محموله‌های قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی استان در محورهای مواصلاتی ایواغلی و محور شهید محمدنژاد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بنابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این دو محموله قاچاق کشف شده از قاچاقچیان البسه مبلغ 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مسؤول با اشاره به دستگیری دو نفر متهم در راستای کشف محموله‌های قاچاق، گفت: متهمان پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد و جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی شهرستان خوی تحویل داده شدند.

غنی‌زاده با بیان اینکه تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه نیروی انتظامی در سال 95 به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: ریشه‌کن کردن پدیده شوم قاچاق در جامعه سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی به مضرات قاچاق کالا در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش بیکاری و رکود چرخه اقتصادی از مهم‌ترین آسیب‌های قاچاق کالا در جامعه محسوب می‌شود و زمانی که کالای قاچاق وارد بازار می‌شود سبب کاهش فروش کالاهای داخلی شده و در نتیجه منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی توسط دولت تاکید کرد و گفت: باید تمام زمینه لازم جهت حمایت از تولید ملی نظیر کاهش تعرفه واردات در کشور کاهش یابد تا تولیدکنندگان بتوانند به تولیدات خود ادامه دهند.

این مسؤول خواستار همکاری مسؤولان و مردم جهت حمایت از تولیدات داخلی شد و تصریح کرد: اگر مردم خرید کالاهای مصرفی خویش را از تولیدات داخلی کشور انتخاب کرده و مسؤولان حمایت‌های لازم را در جهت مقابله با قاچاق کالا را انجام دهند تا حدی بسیار چشم‌گیر شاهد کاهش قاچاق در جامعه می‌شویم.

غنی‌زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به دلیل گستردگی مرزی همه ساله مورد هجمه دشمنان جهت ورود کالاهای فاقد مجوز می‌شود لذا از تمام مردم این درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر فعالیت قاچاقچیان کالا مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این استان قرار دهند.

وی با بیان اینکه قاچاق البسه بیشترین فراوانی را در بین کالاهای قاچاق دارد، افزود: بسیاری از مردم مرزنشین استان به دلیل نبود اشتغال مورد سوء استفاده مافیای قاچاق قرار می‌گیرند و از طریق این افراد کالاهای قاچاق وارد کشور می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از مسؤولان انتظار می‌رود مراتب ایجاد اشتغال پایدار را برای اهالی مرزنشین روستاهای استان و رونق کشاورزی و دامداری را در این مناطق فراهم کنند تا آنان مورد طمع قاچاقچیان برای جمل کالای قاچاق قرار نگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار