خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان دهنده عمق معرفت و بصیرت است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف شرعی و ملی همه ماست و کسانی که حمیت دینی و معرفت و بصیرت لازم را دارند، قطعا در این زمینه نقش آفرینی موثری خواهند داشت.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۹۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، احد جمالی در حاشیه بازدید از روند ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان بیان داشت: بازدید از موزه به عنوان مرکزی برای معرفی آثار و اسناد شهدا و دفاع مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان، مزید عنایت و توفیقی مضاعف از جانب خداوند منان است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده اند و به علم مطلق و مقامی عالی و والا نزد پروردگار خود رسیده اند، افزود: استان قم شهدای شاخص فراوانی از دوران قبل از انقلاب تا دفاع مقدس و شهدای عرصه تامین امنیت و شهدای بزرگوار مدافع حرم دارد و موزه مرجع مطمئنی برای آشنایی دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت و زائران و محققان داخلی و خارجی با این مفاخر ارزشمند خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اینکه قم مرکز ثقل و قلب نظام و انقلاب است، تاکید کرد: اهمیت شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب همواره مورد تاکید و توجه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان یک تکلیف شرعی و ملی باید به مجموعه موزه انقلاب و دفاع مقدس که مرکزی برای معرفی قم است، کمک کرد، افزود: قطعا کسانی که حمیت دینی و معرفت و بصیرت لازم را دارند، به هر طریق ممکن در ادای این تکلیف نقش آفرینی خواهند کرد و استان در این زمینه از هیچگونه تشویق و ترغیب نسبت به دستگاه ها دریغ نخواهد کرد.

جمالی خاطرنشان ساخت: شناخت و درک مقام شهدا و ایثارگری های دوران انقلاب و دفاع مقدس مقدمه خدمت به این فرهنگ مقدس است و دوران خدمتگزاری به خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ سال های حماسه و ایثار از شیرین ترین دوران مسئولیت هر فرد محسوب می گردد.

وی یادآور شد: در جنگ های دنیا که بر اساس خود برتربینی و نژاد پرستی و مطامع جغرافیایی میلیونها نفر کشته شده اند، کشورها برای آثار جنگ و کشته شدگان گمنام خود سازوکار و یادبودی تعریف می کنند و در کشور ما که جوانان عزیز برای یاری مکتب و ارزش های دینی و ملی جان خود را تقدیم کردند، توجه همگانی مردم و مسئولان به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با تاکید بر اهمیت فاکتور زمان در پروژه های عمرانی بخصوص موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم اظهار امیدواری کرد: این پروژه متعلق به همه استان است و ان شاءالله در ادارات و دستگاه های مختلف حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع ایجاد شود تا در موعد مقرر به سرانجام برسد.

در این بازدید احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گزارشی از تشکیل هیئت امنای موزه و روند ساخت، پیشرفت فیزیکی و سایر مسائل مربوط به موزه ارائه کرد.

مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم در حدفاصل دو بلوار شهید آوینی و شهید عماد مغنیه قرار دارد؛ تاکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال 96 به بهره برداری می رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار