خبرهای داغ:

مشکلات و نیازهای محلات غرب تبریز بررسی شد

خبرگزاری بسیج: با حضور اعضای شورای شهر تبریز مشکلات و نیازهای اهالی محلات آناخاتون، قراملک و الوار سفلی بررسی شده و با ارائه راهکارهای مناسب و دستورات مقتضی رفع می شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۰۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی منطقه 6 تبریز، در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات شهروندان ساکن در حوزه شهرداری منطقه 6 با حضور اعضای شورای شهر و نمایندگان محلات غرب تبریز، نماینده اهالی محله قراملک، با بیان اینکه انتقال و ساماندهی کارخانجات این محدوده نیازاصلی اهالی کوی قراملک است، اظهار داشت: درخواست تملک2 حمام تاریخی قراملک از مدتها قبل راکد مانده، همچنین زیباسازی، نصب چراغ و آلاچیق و جابجایی کلانتری با توجه به طرح تفصیلی شهر تبریز و درخواست اهالی لازم الاجراست.

اهالی الوار سفلی، نیز درخصوص واگذاری زمین های زراعی و تاخیر در معاوضه با واحدها تجاری شهرک مبل اظهار گله مندی کردند.

همچنین اهالی کوی آناخاتون، خواستار حل معضل زباله گاه، تامین روشنایی جاده آناخاتون، مسیرگشایی و جدول و آسفالت معابر این شهرک شدند.

در ادامه این جلسه عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شعار تکریم ارباب رجوع به مفهوم واقعی در منطقه 6 عملی شده است، گفت: خوشبختانه مدیریت و همکاران منطقه 6 بدون توجه به حاشیه ها به انجام وظیفه پرداخته و با دست خالی بودن و کمبود منابع، درآمدها و نقدینگی دلسرد نشده و برای ارائه خدمات و توسعه منطقه بیشترین تلاشها را کرده اند.

فریدون بابایی اقدم، خاطرنشان کرد: حجم کارهایی که در آناخاتون انجام شده چند برابر برخی محلات دیگر است، اما 492 نفر جمعیت این محله بدون برنامه و در زمان کم 15 هزار نفر شد که این امر خدمات را بسیار ناچیز جلوه می دهد.

این عضو شورای شهر تبریز، ضمن تاکید بر اولویت ساخت پارک محله ای در آناخاتون، اظهار داشت: مشکل مسیرگشایی و حریم بندی راه اصلی آناخاتون در نخستین جلسه کمیسیون عمران شورا با حضور معاون شهرسازی مطرح و با حمایت شهرداری و شورا برای آسفالت، صدور پروانه و ایجاد راه مناسب این محله اقدام خواهد شد، همچنین با همکاری شهرداری منطقه با اداره برق روشنایی جاده اصلی این محله حل شود.

دیگر عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه مردم باید در راستای رفع نیاز و آبادی شهر همگام با مسئولان قدم بردارند، اظهار داشت: در آمدهای شهرداری بسیار پایین است اما باید در زمان بحران با مدیریت مشکلات برای رفع نیاز و خدمات دهی به مردم محلاتی مانند آناخاتون رسیدگی شود.

اصغر عابدزاده، همچنین با انتقاد از سرمایه هایی که به جای تولید و ایجاد اشتغال در بانک ها سپرده گذاری شده است، گفت: شرط همیاری و مسئولیت اجتماعی این است که در چنین وضعیتی پای کار آمده و بجای سپرده گذاری بانکی، سرمایه های نقدی را برای توسعه شهری به کار گیریم.

عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر تبریز نیز گفت: برای حل مشکلات آناخاتون می توان از محل مصوبه هزینه کرد ماده صد در هر محل پروژه های عمرانی را اجرایی کرد.

ایرج شهین باهر، افزود: ساماندهی ضوابط مشخصی دارد، طبق طرح جامع تفصیلی عرض معابر مشخص و با استعلام می توان برای ساماندهی محلات اقدام کرد.

شهردار منطقه 6 تبریز نیز در ادامه در پاسخ به اظهارات نماینده قراملک با بیان اینکه بحث انتقال کارخانجات تنها وظایف شهرداری نیست و عزم استانی و ملی نیاز دارد، اظهار داشت: احداث کلانتری جنب پارک صنعت در پی تقاضای اهالی به منظور امنیت محله انجام گرفته است.

سیاوش مکانی، با اشاره به اینکه در حال حاضر منطقه 6 با مدیریت بدون پول اداره می شود، گفت: نمایندگان شورا یاری محلات باید قدم پیش نهاده و اهالی محترم قراملک نیز در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

شهردار منطقه ۶ درخصوص آناخاتون نیز گفت: برای کار عمرانی محله آناخاتون بنا بر ضوابط شهرسازی اقدام خواهد شد اما برای عملیاتی شدن این مساله علاوه بر مبحث ریالی با توجه شکل گیری برخی معابر نیاز به ابلاغ عرض و طول معابر از سوی متولیان ذیربط است.

مکانی افزود: داخل طرح هادی عملیات عمرانی تقریبا خاتمه یافته، بحث الحاقات محدوده های خارج طرح به داخل طرح هادی از جمله مشکلات قانونی ما در مود آناخاتون است.

وی تاکید کرد: درخصوص درخواست یکی از شهروندان ساکن 18 متری جنوبی، ستارخان سوم و شرایط نامناسب کوچه مذکور به طول 45 متر آسفالت این محل در اولویت بوده و همچنین ضمن مذاکره با اهالی برای عقب کشی بناهای مانع نسبت به احداث جاده اصلی اقدام می شود.

مکانی گفت: با هماهنگی منطقه 4 بحث تحویل زمین و ساخت پارک محله ای نیز در برنامه منطقه 6قرار می گیرد.

شهردار منطقه 6 بیان کرد: برای زمین های واگذار شده الوار نیز در راستای جلب رضایت روستائیان طبق ضوابط و در صورت بلامانع بودن حقوقی به ترتیب توافق بعمل خواهد آمد.

مکانی افزود: حدود 30 پرونده وجود دارد که براساس متراژ معین با تعیین حق ریشه مقرر شده یک واحد مغازه واگذار شود و موارد مشکل دار نیز بصورت مجزا بررسی و موانع رفع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها