خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده است در سال 95 تعداد 950 نفر روز به اردوی جهادی 10 روزه و سه روزه اعزام شوند.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۰۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از جهادگران بسیجی اردوهای جهادی را این چنین توصیف فرمودند " این یک حرکت خودجوش مردمی است ، درست مثل جهاد سازندگی در آغاز انقلاب ، جهاد سازندگی هم همین جور بود ، اول خود جوان ها شروع کردند ، بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید ، این کار اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند می شوند".

وی عنوان کرد: اولین گروه جهادی دانشجویی بسیجی بیرجند در سال 82 با اعزام یک گروه خواهر 15 نفره به روستاهای اطراف بیرجند شروع و روند رو به رشدی داشته که در سال 94 این تعداد به 30گروه که متشکل از 864 نفر دانشجو بودند رسیده است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: در سال 95 تعداد 700 نفر اردو در قالب گروه ها و اردوهای 10-12 روزه و تعداد 250 نفر اردو در قالب اردوهای سه روزه و تعدادی از دانشجویان عزیز هم در قالب اردوهای یک روزه به مناطق اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از برکات این اردوها مجسم ساختن آیه شریفه کونو دعاه الناس بخیر السنتکم(دعوت کنید مردم را به غیر از از زبانهایتان) خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب می فرمایند "حضور یک جوان مومن ، متدین در یک روستا در بین جوانان روستا که بعضا گرفتار بعضی آفات فرهنگی ، اجتماعی و اخلاقی شدند آنها را به دین به انقلاب به معنویت سوق می دهد".

خود سازی و خدمت رسانی از مهم ترین رسالت های اردوهای جهادی دانشجویی

قاسمی مهم ترین اهداف اردوهای جهادی علاوه بر خودسازی و خدمت رسانی ، کادر سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با پرورش نیروها و مدیران جهادی و ایجاد روحیه امید و نشاط در مناطق محروم و تلاش در کار آمدی بسیج در کمک به محرومین و مستضعفین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری یکی از خصوصیات اصلی گروه های جهادی می باشد گفت: این گروه ها در در بازه زمانی که در روستا هستند ، مسایل و مشکلات روستا را رصد و جهت ارایه به مسولین مربوطه آماده می کنند و چه در بازدید مسولین از گروه ها و چه با مکاتبه با ادارات مربوطه پیگیر حل این مشکلات هستند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی عرصه های فعالیت گروه های جهادی دانشجویی را فرهنگی، علمی آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان، کشاورزی و اشتغال زایی عنوان کرد.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس ها و نمایشگاه های حجاب و عفاف ، اصلاح الگوی مصرف ، آثار مخرب ماهواره و فضای مجازی تهدید ات شبکه های اجتماعی ، کارگاه های روانشناسی و برگزاری مراسم و مناسبت های معنوی از قبیل یادواره شهدا و دیدار با خانواده شهدا روستا و غیره از برنامه های فرهنگی اردوهای جهادی است.

قاسمی با بیان اینکه در عرصه علمی آموزشی فعالیت هایی چون برگزاری کلاس های آموزشی ، قرآنی ، احکام ، کنکور ، حل مساله ، رفع اشکال ، رایانه و نرم افزار های کاربردی ، خط ، نقاشی و غیره به همت جهادگران انجام می شود، افزود: ساخت مسجد ، حسینیه ، پایگاه بسیج، خانه عالم، خانه مستمندان و کلیه فعالیت های عام المنفعه از جمله فعالیت های عمرانی اردوهای جهادی است.

وی ادامه داد: وزیت رایگان، کلاسهای بهداشت عمومی، پخش دارو و غیره در عرصه بهداشت و درمان، کمک به برداشت محصول و ترویج کشاورزی و برگزاری کلاسهای خیاطی و گلدوزی، قالی بافی، تابلو فرش، پرورش قارچ، صنایع دستی و غیره در عرصه اشتغال زایی از دیگر خدمات جهادگران در مناطق محروم است.

اعزام 950 نفر روز به اردوی جهادی 3 و 10 روزه

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده است در سال 95 تعداد 950 نفر روز به اردوی جهادی 10 روزه و سه روزه اعزام شوند که در چند بازه مختلف از جمله تعطیلات نوروز، ماه مبارک رمضان و طول ترم تحصیلی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه جهت هماهنگی بهتر برگزار شدن این اردوها جلسات مختلفی با دارات و نهادهای مربوطه برگزار شده است، یادآور شد: از جمله این جلسات کمیته پشتیبانی اردوهای جهادی دانشجویی سال 95 بوده که با حضور جناب آقای دکر گودرزی ریاست محترم سازمان بسیج دانشجویی کشور و روئسای دانشگاه های بیرجند برگزار شده است که در این جلسه کلیه مسئولین تاکید بر حمایت بیش از پیش و پشتیبانی از اردوهای جهادی داشته اند.

قاسمی عنوان کرد: اردوهای جهادی بهترین اقدام و عمل در جهت اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به عنوان مطالبه و شعار سال فرموده اند.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز امسال پنج گروه جهادی اعزام شده اند و در ماه مبارک رمضان نیز نه گروه اعزام خواهند شد و الباقی گروه ها نیز بعد از ماه مبارک در طول تابستان، اوایل ترم تحصیلی جدید و بازه زمانی بین دو ترم در بهمن ماه اعزام خواهند شد.

اعزام خبرنگاران برای بازدید اردوهای جهادی مانند پارسال

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته این آمادگی هست که جهت خبرنگاران و رسانه ها (تور خبری) جهت بازدید و سرکشی و پوشش رسانه ای این فعالیت بزرگ به روستاها اعزام شوند.

قاسمی همچنین از کلیه ادارات نهاد ها و مسئولینی که در جهت هرچه بهتر برگزار شدن اردوها تلاش کرده اند خصوصا سردارغیاثی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)، مسئول بسیج سازندگی استان، روئسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و مسئولین و بسیجیان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها