خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تبریز:

مقبره دوكمال باید از شاخص ترين جاذبه ها براي تبريز ٢٠١٨ باشد

خبرگزاری بسیج: رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي كلانشهر تبريز در بازديدي كه با با برخی از مسئولان استان از مقبره دو کمال داشت، گفت: وضعيت موجود اين مجموعه عليرغم اهميت اين مقبره و ارزش تاريخي آن شايسته تبريز و مردم فرهنگ پرور آن نيست و اراده اي قوي براي تكميل، احيا و ساماندهي مقبره دو کمال لازم است تا اين مجموعه آماده پذيرايي از گردشگران تبريز ٢٠١٨ شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۹۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ايرج شهين باهر افزود: خوشبختانه باتوجه به همدلي و همزباني بوجود آمده اميدواريم بتوانيم دراسرع وقت اين مجموعه ارزشمند را به جايگاه واقعي خود برسانيم.

وی معرفي و شناساندن اين مجموعه و دیگر مكان هاي تاريخي و گردشگري تبريز را يكي از الزامات جذب گردشگر عنوان و بیان کرد: درگذشته عدم پرداخت جدي به اين موضوع موجب شده است كه حتي بسياري از شهروندان تبريزي نه تنها ازمقبره دوكمال بازديد نکرده بلكه از وجود چنين مجموعه اي در شهرشان نيز بي اطلاع هستند.

باهر با قدردانی از مدير كل ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري برای اقدامات موثر و قابل توجه اخير در حوزه گردشگري، آمادگي شوراي شهر و شهرداري را در جهت پيشبرد اهداف آن اداره كل در راستاي تبريز ٢٠١٨ اعلام کرده و ضرورت اتحاد و همدلي و پرهيز از تكروي ها و اقدامات جزيره اي را لازمه موفقيت شهر تبريز دانست.

در پايان این بازدید مقرر شد ساماندهي مجموعه سريعا با مساعدت شهرداري منطقه یک و نظارت ميراث فرهنگي انجام و جلسه اي براي برنامه ريزي، ساخت و تكميل قسمتي از رواق و فضاها و حياط مركزي مجموعه كه سال هاست ناقص مانده است با حضور شهردار تبريز برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها