کنار رفتن کارخانه ها از صحنه تولید کشور دلایلی مختلفی دارد که رسیدگی به این موارد می توان یک آسیب شناسی خوبی باشد.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۶۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

شهروز افخمی عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج درباره تعطیل شدن کارخانه های مهم کشور از جمله ارج اظهار داشت: کنار رفتن این کارخانه ها از صحنه تولید کشور دلایلی مختلفی دارد که رسیدگی به این موارد می توان یک آسیب شناسی خوبی باشد.

وی در ادامه افزود: از جمله دلایل تعطیلی کاراخانه هایی مثل کارخانه ارج، وارداتی است که تعادل را بهم زده است چراکه این واردات اکثرا قاچاق بوده و مثل یک علف هرز تولید داخلی را از بین می برد. 

وی افزود: از دیگر دلایلی که حائز اهمیت است، تقاضای مردم به خرید کالا نسبت به سال های گذشته کم شده و این بخاطر رکود است. مشکل رکود در ایران و نداشتن قدرت خرید مردم بحران جدی است چرا که در بعضی جاها دیده شده که نان را حتی نسیه می خرند.

افخمی در خصوص صادر کردن مجوزهایی از طرف وزارت صنعت و معدن گفت: واردکردن یکسری مجوز ها باعث می شود که تولید کننده داخلی ضرر ببیند طوری که مثلا همین وارد کردن جنس های چینی بدون در نظر گرفتن وضع کنونی جامعه و وارد کردن جنس های ارزان و بی‌کیفیت باعث از دست رفتن همین کارخانه هایی می شویم که از صحنه رقابت کار می روند و تولید برای آن ضرر ده می شود.

وی خاطر نشان کرد:خرید جنس ایرانی باید تبلیغ و تبدیل به فرهنگ شود تا جنس کالای ایرانی به فروش برسد و پولش در جیب مردم برود. دولت و دیگر دستگاه‌های نظارتی هم باید توجه بیشتر داشته باشند تا اجناس قاچاق وارداتش در کشور ریشه کن شود.

ارسال نظرات