مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان گفت: دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج گیلان در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، میدانی و خیابانی و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۶۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

کیومرث دولتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، از برگزاری دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در راستای تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی با تاکید بر نگارش نمایشنامه‌های جدید با هدایت و نظارت استاد راهنما و حمایت از تولید و اجرای نمایش و پرهیز از آثار تکراری و عاریتی با تکیه بر توان هنرمندان بسیجی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان نمایش صحنه‌ای، میدانی و خیابانی و نمایشنامه نویسی را از بخش‌های جشنواره تئاتر بسیج خواند و گفت: ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و مدافعان حرم، ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم، ادبیات دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص، ادبیات جنگ، نمایش و استعمارمدرن، ادبیات زنان، نمایش و گوهرآفرینش، ادبیات متعهد، نمایش و رسانه‌های مجازی، ادبیات پسااستعماری، نمایش و تهاجم فرهنگی، ادبیات پسااستعماری، نمایش و مقام والای زن، ادبیات پسااستعماری، نمایش و مقام والای زن و ادبیات پایداری، نمایش و حجاب و عفاف از اولویت‌های موضوعی جشنواره تئاتر بسیج استان گیلان است.

دولتی با بیان اینکه علاقمندان بسیجی تا 10تیرماه فرصت دریافت، تکمیل و ارسال فرم و مدارک در خواستی و خلاصه داستان را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند گفت: مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

دولتی خاطرنشان کرد: هنرمندانی که عضو بسیج هنرمندان نیستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها نسبت به تکمیل و ارائه مدارک عضویت در بسیج هنرمندان اقدام نموده و پس از عضویت در جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان گیلان شرکت کنند.

وی با اشاره اینکه به نمایشنامه نویسان و گروه‌های نمایشی در صورت پذیرش آثارشان کمک هزینه نوشته و اجرا پرداخت خواهد شد یادآور شد: جشنواره سراسری به صورت رقابتی برگزار می‌شود و به برگزیدگان اول تا سوم هریک از بخش‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، طراحی صحنه و موسیقی لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

 

ارسال نظرات