خبرهای داغ:

رکود صنعت سیمان به دلیل رکودساخت وساز درکشور

به دلیل کاهش تقاضای سیمان در بازار داخلی بسیاری از کارخانه‌های سیمان تولید خود را کاهش داده‌اند اما کارخانه سیمان خوزستان تاکنون مشکلی در تولید خود نداشته و با تمام ظرفیت خود در حال کار است.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، رییس کارخانه سیمان خوزستان گفت: رکود ساخت و ساز مسکن در کشور باعث شده تا شرایط عرضه و تقاضا سیمان بهم بخورد و صنعت سیمان با رکود مواجه شود.

محمد حاج نائب اظهار کرد: به دلیل کاهش تقاضای سیمان در بازار داخلی بسیاری از کارخانه‌های سیمان تولید خود را کاهش داده‌اند اما کارخانه سیمان خوزستان تاکنون مشکلی در تولید خود نداشته و با تمام ظرفیت خود در حال کار است.

 وی افزود: روند تولید سیمان در کشور مناسب نیست و پیش‌بینی می‌کنیم اگر مساله رکود بازار سیمان در کشور حل نشود، این مشکل گریبانگیر کارخانه سیمان خوزستان هم خواهد شد و کارخانه مجبور به محدود کردن تولید خود شود.

حاج نائب تصریح کرد: کارخانه سیمان خوزستان ماهانه بیش از 200 هزار تن سیمان تولید می‌کند و با ظرفیت 2 میلیون و 500 هزار تن در سال یکی از قطب‌های تولید سیمان در کشور است. همچنین این کارخانه بیش از 60 درصد تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند که این مسأله بیانگر عملکرد این کارخانه در بحث صادرات است.

وی ادامه داد: عمده صادرات این کارخانه به کشور عراق است که متأسفانه در چند ماه گذشته به دلیل مشکلات داخلی کشور عراق این صادرات متوقف شده است اما در تلاش هستیم تا سیمان تولیدشده در کارخانه سیمان خوزستان را به کشورهای دیگری مانند کویت و قطر صادر کنیم و بازار مناسبی را در آن کشورها به خود اختصاص دهیم.

حاج نائب با اشاره به مشکلات تولید سیمان در کشور عنوان کرد: از سوی این کارخانه تعهدی در انجمن صنفی سیمان داده‌شده مبنی بر این‌که تحویل سیمان در داخل کشور محدود شود تا بحث عرضه و تقاضا روند مناسبی پیدا کند. به همین منظور اگر نتوانیم بازارهای صادراتی مناسبی را برای تولیدات خود پیدا کنیم، باید به محدودیت تولید خود راضی باشیم.

وی با اشاره به توجه کارخانه سیمان خوزستان به بحث‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل زیست محیطی جزو اولویت‌های مهم کارخانه سیمان خوزستان است و در این زمینه دستورالعمل‌های متفاوتی ارائه شده که به همه آن‌ها نیز عمل می‌شود.

حاج نائب عنوان کرد: مسأله‌ای که در این زمینه بسیار مهم است، غبار خروجی از دودکش کارخانه است و باید طبق تعاریف استاندارد کمتر از 150 میکروگرم در هر مترمکعب باشد که خوشبختانه در دو خط تولید کارخانه این میزان حدود 50 میکروگرم است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها